BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy fokkal kényelmesebb lett Kolozsvárra menni – megnyílt az élesdi körgyűrű

Egyszerűbbé válik az autós utazás Kolozsvár és a magyar határ között, miután szombaton teljes hosszában megnyitották az élesdi körgyűrűt. A beruházás mintegy 89 millió lejből, azaz 7 milliárd forintból épült, a finanszírozást uniós alapokból biztosították.

Teljes hosszában megnyitották szombaton a Kolozsvárról Nagyvárad és a román–magyar határ irányába vezető gépkocsiforgalmat felgyorsítani hivatott élesdi körgyűrűt közölte Ilie Bolojan Bihar megyei tanácselnök.

Megnyitották a forgalmat az élesdi terelőút teljes útvonalán / Forrás: Bihar Megye Tanácsa

 A Kolozsvár és Nagyvárad közötti Élesd (Alesd) belvárosán eddig áthaladt a két város közötti és a román–magyar határ felé haladó gépkocsiforgalom, a szombaton teljes hosszában megnyitott terelőút ezen változtat.

Ilie Bolojan tanácselnök Facebook-oldalán jelentette be: az 5,85 kilométeres körgyűrű teljes hosszán közlekedhetnek az autók. Ez eltereli a Kolozsvár és Zilah irányából érkező gépkocsiforgalmat a kisváros központjából.

A körgyűrű egy szakaszát tavaly megnyitották, a fennmaradó 1,6 kilométeres szakasz használatba adását a kisajátított területek tulajdonosai által indított perek késleltették.

A tanácselnök rámutatott: az élesdi az ötödik körgyűrű, melyet az elmúlt időszakban építtetett a Bihar megyei tanács a közúti infrastruktúrát kezelő országos társasággal (CNAIR) együttműködve. Négy körgyűrű, azaz 

  • a Biharszentandrás,
  • Váradszentmárton, 
  • Nagyürögd és 
  • Fugyivásárhely körüli

Nagyvárad agglomerátumában valósult meg és a megyeszékhely, illetve a román–magyar határ felé irányuló autósforgalmat szolgálja.

Még két beruházást kell befejezni: Belényes körgyűrűjét szeptemberben, a román–magyar határhoz közeli Bihar községét novemberben tervezik átadni a gépkocsiforgalomnak.

Az élesdi körgyűrű mintegy 89 millió lejből (7 milliárd forint) épült, a finanszírozást uniós alapokból biztosították.

Az észak-erdélyi autópálya Bihar megyei szakaszán csak jövőre folytatódnak a munkálatok, írta a minap a Maszol portál. A sztráda építéséhez húsz éve kezdtek hozzá. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.