A Nestle vezérigazgatója, Mark Schneider lemondott a cég éléről. Nyolc év után távozik a posztjáról. A helyét a vállalat latin-amerikai ügyvezető alelnöke, Laurent Freixe vette át.
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalatának vezetősége azért döntött a megújulás mellett, mert a fogyasztók egyre kevésbé teszik a bevásárlókosarakba a termékeiket. A cég szerint az elmúlt évek felszökő inflációjába fáradtak bele a vásárlók – erről a Bloomberg írt.
A 62 éves Freixe igazi veteránnak számít a Nestlé berkeiben. A vállalat irányítását szeptember 1-jén veszi át
– ezt a cég közölte.
Az 58 éves Schneidert eddig kifejezetten szerették a vállalat befektetői. A szimpátiát akkor nyerte el, amikor a Third Point aktivista befektető támadására úgy reagált, hogy eladta a Nestlé nem kritikus fontosságú érdekeltségeit. Ilyen volt többek között a bőrgyógyászati üzletág. Schneider célkitűzése volt, hogy a vállalatnak a táplálkozási irányt kell erősítenie.
Hiába Schneider korábbi jó döntései, a közelmúltban, úgy tűnik, nem tudta kézben tartani a cég ügyeit. Tavaly 2,1 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el a Nestlé, amikor befektettek egy mogyoróallergia elleni készítménybe. Ezt követően informatikai problémák miatt hiány keletkezett a vitaminok és ásványi anyagok egységénél. A Nescafé gyártója az eladások stagnáló növekedésével küzd, mivel a fogyasztók a magas inflációs időszakot után elfordulnak a márkás termékektől.
Schneider 2017-ben vette át a vállalat vezetését, azóta a cég részvényei 22 százalékot erősödtek.
Freixe már majdnem 40 éve dolgozik a Nestlénél, ebből 16 évet töltött a vállalat igazgatótanácsában. 2008 és 2014 között a vállalat európai részlegét vezette és segítette át a pénzügyi válságon. Ez követően került a latin-amerikai egység élére. Az igazgatótanács elnöke arról beszélt, hogy Freixe stratégiai érzéke, tapasztalata és szakértelme kell most ahhoz, hogy a Nestlé visszaszerezze a vásárlókat.
Megnégyszereződött a kakaóbab világpiaci ára, a súlyos terméskiesés pedig hiányhoz és további áremelkedésekhez vezethet. A Magyar Édességgyártók Szövetsége által szervezett szakmai fórumon kiemelték: az édességek itthon is drágulni fognak a boltokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.