A Nike gyengülő helyzete jó lehetőséget kínál, hogy legnagyobb riválisa, az Adidas növelje piaci részesedését. Elemzők szerint azonban a német márkának keményebben kell dolgoznia azon, hogy fenntartsa a vásárlók érdeklődését a legnépszerűbb cipők, a Samba és a Gazelle iránt.
Az elmúlt években ezek a termékek lendítették fel az Adidas eladásait, és az elemzők arra számítanak, hogy az október 29-i gyorsjelentés 6,4 milliárd eurós bevételt mutat majd a harmadik negyedévről. Ez – árfolyamhatásoktól megtisztítva – 10 százalékos növekedést jelentene az egy évvel korábbi adathoz képest.
A jövőben azonban a németeknek nagyon átgondolt stratégiát kell folytatniuk. Félő, hogy legnépszerűbb sportcipőjük, a Samba népszerűsége nehezen tartható fent.
A sneaker-rajongóknak és a divatot követő fogyasztóknak már van belőle. Most azt látjuk, hogy az Adidas az alacsonyabb árkategóriák bevezetésével az utcai sportcipők piacán a szélesebb közönség felé nyit
– mondta a Reutersnek Aneesha Sherman, a Bernstein elemzője, hozzátéve, hogy ebben a folyamatban még hatalmas a növekedési potenciál, hiszen még mindig vannak lemaradók, akiknek még nincs ilyen cipőjük, vagy talán nem akarták kifizetni a 100 dolláros árat, de 60-at már igen.
Az Adidas a trendhez csatlakozni kívánó, de mégis az egyediségre törekvő vásárlókat próbálja megnyerni, ezért folyamatosan új színváltozatokat dobott piacra a Samba, a Gazelle és a Spezial modellekből. A féléves eredmények július végi publikálása után az Adidas vezérigazgatója, Bjorn Gulden közölte, hogy a kiskereskedők továbbra is ostromolják őket az új modellekért.
Folyamatosan megy a tilitoli, fogyasztó és a kiskereskedő többet akar, viszont a márkának nem szabad elinflálódnia, így visszafogja a kínálatot
– közölte Matt Powell, a BCE Consulting vezető tanácsadója. Véleménye szerint „az Adidas jól tenné, ha tényleg a fékre taposna a Samba és a Gazelle esetében, hogy fenntartsa az eladási rátát. (Ez a mérőszám azt mutatja, hogy a kiskereskedő hány százalékát tudta eladni a gyártótól kapott terméknek.)
Vannak arra utaló jelek, hogy a németek
A Nike a közelmúltban profitfigyelmeztetést adott ki, gyenge ünnepi szezonra számít. A cégnél új vezérigazgató veszi át a gyeplőt, és nyilván időbe telik egy új stratégia kidolgozása. Így a német márkának ritkán adódó lehetősége nyílik, hogy a Nike-t hazai piacon szorítsa meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.