BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Adidas

Gigászok harca: hatalmas lehetőség kapujában az Adidas, megszoríthatja a Nike-t

Gondban van a Nike, gyenge ünnepi szezonra számít, ráadásul vezérigazgató-váltás is történt a cégnél. Az Adidas számára ez vonzó lehetőséget kínál, hogy hazai pályán is megszorítsa örök riválisát.

A Nike gyengülő helyzete jó lehetőséget kínál, hogy legnagyobb riválisa, az Adidas növelje piaci részesedését. Elemzők szerint azonban a német márkának keményebben kell dolgoznia azon, hogy fenntartsa a vásárlók érdeklődését a legnépszerűbb cipők, a Samba és a Gazelle iránt. 

Adidas
Húzótermék az Adidas Samba, de játszani kell a kereslettel / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Az elmúlt években ezek a termékek lendítették fel az Adidas eladásait, és az elemzők arra számítanak, hogy az október 29-i gyorsjelentés 6,4 milliárd eurós bevételt mutat majd a harmadik negyedévről. Ez – árfolyamhatásoktól megtisztítva – 10 százalékos növekedést jelentene az egy évvel korábbi adathoz képest. 

A jövőben azonban a németeknek nagyon átgondolt stratégiát kell folytatniuk. Félő, hogy legnépszerűbb sportcipőjük, a Samba népszerűsége nehezen tartható fent. 

A sneaker-rajongóknak és a divatot követő fogyasztóknak már van belőle. Most azt látjuk, hogy az Adidas az alacsonyabb árkategóriák bevezetésével az utcai sportcipők piacán a szélesebb közönség felé nyit

mondta a Reutersnek Aneesha Sherman, a Bernstein elemzője, hozzátéve, hogy ebben a folyamatban még hatalmas a növekedési potenciál, hiszen még mindig vannak lemaradók, akiknek még nincs ilyen cipőjük, vagy talán nem akarták kifizetni a 100 dolláros árat, de 60-at már igen. 

A kereslettel játszik az Adidas

Az Adidas a trendhez csatlakozni kívánó, de mégis az egyediségre törekvő vásárlókat próbálja megnyerni, ezért folyamatosan új színváltozatokat dobott piacra a Samba, a Gazelle és a Spezial modellekből. A féléves eredmények július végi publikálása után az Adidas vezérigazgatója, Bjorn Gulden közölte, hogy a kiskereskedők továbbra is ostromolják őket az új modellekért. 

Folyamatosan megy a tilitoli, fogyasztó és a kiskereskedő többet akar, viszont a márkának nem szabad elinflálódnia, így visszafogja a kínálatot 

– közölte Matt Powell, a BCE Consulting vezető tanácsadója. Véleménye szerint „az Adidas jól tenné, ha tényleg a fékre taposna a Samba és a Gazelle esetében, hogy fenntartsa az eladási rátát. (Ez a mérőszám azt mutatja, hogy a kiskereskedő hány százalékát tudta eladni a gyártótól kapott terméknek.)

Vannak arra utaló jelek, hogy a németek 

  • a jövőben más termékekre, így például a Campusra és az SL72 „retro futócipőre” összpontosítanak. 
  • Stella McCartney párizsi divatbemutatóján egy új Adidas-kreációt mutatott be, amelyet motorsport-versenycipőkről mintáztak. Ezzel szeretnék kihasználni a Forma–1 népszerűségét. 
  • A száguldó cirkusz egyébként a múlt héten jelentette be, hogy 10 éves partnerségi megállapodást kötött az LVMH luxus-csoporttal. 

A Nike a közelmúltban profitfigyelmeztetést adott ki, gyenge ünnepi szezonra számít. A cégnél új vezérigazgató veszi át a gyeplőt, és nyilván időbe telik egy új stratégia kidolgozása. Így a német márkának ritkán adódó lehetősége nyílik, hogy a Nike-t hazai piacon szorítsa meg. 


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.