BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
CHINA-ANHUI-CHINESE AUTOMAKER CHERY (CN)

Chery: made in Russia - a kínai gyártó üzemet nyit Oroszországban

Az elhagyott oroszországi Mercedes-, Volkswagen-, Nissan-üzemeket vásárolja fel a kínai autógyár.

Népszerűek Oroszországban a kínai autómárkák, minden második értékesített autó kínai márkához köthető. Igaz, 

a kínálat beszűkült, a nagy nyugati márkákhoz újabban nehéz hozzájutni Oroszországban. 

CHINA-ANHUI-CHINESE AUTOMAKER CHERY (CN)
Sok üzem kong az ürességtől – még
Fotó: AFP


Olyannyira, hogy a már megépített gyártóüzemeket is elhagyták – ezt a lehetőséget ismerte fel a kínai Chery. 

Peking persze igyekszik minél jobban befolyásolni az orosz gazdaságot, ennek is egy lépése az, hogy felvásárolják az elhagyott üzemeket, és „megtelepednek” Oroszországban. 

Az új rendszerben félkész autókat hoznak majd be Oroszországba, és az ottani üzemekben szerelik majd készre a helyi piac ötödét birtokló Chery-modelleket.

CHINA-ANHUI-CHINESE AUTOMAKER CHERY (CN)
Fotó: AFP


A nyugati ellenszél a kínai malmokat hajthatja

Kína legnagyobb exportőrét valószínűleg az erős kereslet is motiválja.

Az orosz autókat előállító gyárak kapacitása korlátos, a nyugati márkák elvonulásával pedig bőven van kielégítetlen kereslet.

A Chery nem válaszolt a Reutersnek, de tény, hogy miután Oroszország megemeli az importált autók díjait, a külföldi gyártók a helyi termelésben fokozottan érdekeltek lehetnek. A Cherytől amúgy sem áll távol a terjeszkedés: 60 új piacra terveznek belépni a következő 3 évben – ennek persze nem kedveznek az európai uniós importvámok.


A biztonsággal nincs gond

A Chery azon terveit, hogy egyes modelleket Oroszországban gyártson, jóváhagyták – az orosz biztonsági szabványokat teljesítik a modellek. 
Az egykor a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a Nissan tulajdonában lévő gyártósorokról tehát Cheryk gördülnek le, de mind Moszkva, mind a kínai cég arra törekszik, hogy minimalizálja az oroszországi gyártás nyilvánosságát – mondta a Reuters egyik forrása. A kínai–orosz barátságot egyébként is ellenzi a Nyugat, ugyanis a szövetségesek szerint a jó kapcsolatból származó hasznot az ukrajnai fronton költheti el Moszkva.

Tiggo7 – a hódító

A Moszkvától két órára délre fekvő Kalugában már szerelik össze a Tiggo7 crossovereket, egy 225 000 jármű éves kapacitású üzemben, a munkát a kínai mérnökök felügyelik. Persze alacsony alapról, de nagy növekedésben vannak a kínai márkák Oroszországban.  
A Tiggo 7 modellből csak szeptemberben 142 darabot adtak el, ami duplája a 2023 szeptemberinek. 
Az Autostat orosz elemző ügynökség adatai alapján a Chery, valamint a tulajdonában lévő márkák, mint például az Exeed és az Omoda, 2022-hez képest csaknem megnégyszerezték újautó-eladásait Oroszországban, valamivel több mint 200 000 járművet értékesített. Csak a kalugai üzemben idén 27 ezer autó gördülhet le a szalagokról. 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.