Bár már javában zajlik az egyik legnagyobb kínai vásárlási akció, a szinglinapi vásár, a legtöbb kereskedő és elemző legfeljebb enyhe forgalomnövekedést vár, mivel a fogyasztók még mindig nem emésztették meg az ország gazdasági gondjait.
Persze az esemény elnevezése ma már megtévesztő, hiszen az Alibaba egykor valóban egynapos rendezvényéből az évek alatt többhetes fesztivállá vált, amelynek célja, hogy az egyedülálló embereket vásárlásokra buzdítsa. Idén például a múlt héten kezdődött Kína összes nagy e-kereskedelmi platformján, valamint hagyományos boltjaiban és a tervek szerint november 11-én éri el a csúcspontját.
Vu Csian bútorárus a Reutersnek elmondta, hogy idén azért regisztrált a JD.com-on, mert ez egy lehetőség lehet a készlet kiürítésére és talán egy kis extra nyereségre is, nem vár azonban hatalmas forgalomnövekedést.
A fogyasztók már nem várják meg a vásárlási fesztiválokat
– mondta, hozzátéve, hogy a gomba módra szaporodó kínai e-kereskedelmi platformok egész évben választási lehetőségek sorát kínálják a lakosságnak.
Emellett az ingatlanszektor válsága, a nemzetközi kereskedelmi feszültségek és a számos iparágat érintő szabályozási szigorítások miatt lelassult a világ második legnagyobb gazdaságának a növekedése az elmúlt években, ami rengeteg kínai számára tette bizonytalanná a munkahelyét.
Peking szeptember végén bejelentett gazdaságösztönző intézkedéseit pedig még mindig nem részletezték kellően, ezért nemigen gyakorol jelentős hatást a fogyasztói bizalomra.
Tavaly az e-kereskedelmi platformok összesített bruttó kereskedelmi forgalma (GMV) 2 százalékkal, 1140 milliárd jüanra (156 milliárd dollár) nőtt a Syntun adatszolgáltató becslése szerint, amely messze elmarad a korábbi évek két számjegyű növekedésétől.
A kiskereskedők is egyre racionálisabban járnak el, már nem a forgalmat akarják mindenáron felsrófolni, hanem sokkal inkább a profit a cél. Nyereséget viszont kutya nehéz termelni, a verseny még mindig szuperintenzív, és csak nagyon olcsón lehet eladni – emelte ki Lu Cseng-vang független e-kereskedelmi szakértő.
Ráadásul már két éve zajlik egy brutális árháború a kínai e-kereskedelemben, mivel az azt megelőzően a piacot uraló Alibaba és a JD.com tandemének kesztyűt dobtak a Pinduoduóval az élükön a szektorba betörő kihívók. A küzdelemben pedig járulékos veszteségként kisvállalkozások ezrei bukták a hasznukat. Az idei szinglik napján jöhet egyébként a fordulat, ugyanis sorra jelezték az óriások, hogy enyhíteni akarják a nyomást a kicsiken.
A platformüzemeltetők végre megértették, hogyha a végletekig lenyomják az árakat, még a hirdetésekre sem marad pénzük
– kommentálta a fordulatot Jacob Cooke, a WPIC Marketing + Technologies e-kereskedelmi tanácsadó cég vezérigazgatója.
A 46 éves egyedülálló Cseng Li kifejtette a hírügynökségnek, hogy noha korábban nagyon komolyan vette a leárazásokat, és mindig elcsípett néhány kedvező áron kínált ruhát vagy más mindennapi cikket, idén már nem ez a helyzet.
Idén eddig semmi sem inspirált vásárlásra, talán veszek egy pehelykabátot a fiamnak
– mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.