Visszautasította a kínai kormány kompromisszumos ajánlatát az Európai Bizottság, mely a Kínában gyártott elektromos autók elleni védővámok mellőzéséért cserébe minimum 30 ezer eurós (12 millió forint) árat szabott volna a kínai járműveknek.
A Reuters névtelenséget kérő forrásai szerint a kínai ajánlatot egy hónapja utasította vissza a bizottság, arra hivatkozva, hogy nemcsak a gyártók európai árai számítanak, hanem a gyártáshoz kapott állami támogatások és azok hatásainak megszüntetése is. Jelenleg a kínai gyártók, mint a SAIC vagy a BYD a megállapodás nélkül is több mint 30 ezer eurót kérnek autóikért az európai piacon, többszörösét annak, amennyiért Kínában kínálják a kocsikat. Ugyanakkor
az uniós piacra várhatóan jövőre megérkező BYD Seagull a várakozások szerint kevesebb mint 20 ezer euróba (8 millió forint) fog kerülni.
A felek továbbra is igyekeznek valamifajta kompromisszumra jutni, ellenkező esetben ugyanis október 31-től élesedhet a 45 százalékos védővám, amit Brüsszel 5 évre vezetne be. Kedden Kína is dömpingellenes intézkedéseket vezetett be az európai brandykkel szemben, miután a múlt héten az uniós tagállamok megszavazták a védővámok bevezetését. A lépés különösen a francia márkák számára lehet hátrányos.
A kínai kereskedelmi minisztérium korábban jelezte, hogy hajlandó tárgyalni a vámok alternatíváiról, például rugalmas árazási vállalásokról. A bizottság pedig azt közölte, hogy hajlandó tárgyalni a minimumárakról és az importkvótákról is. Az egyik forrás szerint inkább 35–40 ezer eurós minimálár (14–16 millió forint) lenne az elfogadható Brüsszel számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.