Vasúttársaság alapítására vonatkozó kormányhatározatot fogadott el szerdai ülésén a Ciolacu-kabinet. A Carpatica Feroviar SA tulajdonosa a bukaresti szállításügyi minisztérium, alaptőkéje 125 ezer lej (több mint 10 millió forint). A bejelentés szerint az új teherfuvarozási vasúttársaság feladata az ország védelmi szükségleteinek szolgálata és a prioritásnak minősülő szállítások biztosítása.
A román állam az állami vasúti teherforgalmi vállalat révén meghatározó szerepet játszik az Ukrajna felől érkező, illetve oda tartó vasúti áruszállítás biztosításában – idézi az Economedia.ro a kormányhatározatot.
A Carpatica Feroviarnak kell felváltania a csődközeli helyzetben levő állami vasúti teherfuvarozási vállalatot, a CFR Marfa SA-t. A cég 2007 óta minden évet veszteséggel zárt, 2023 végén az adósságállománya 4,595 milliárd lej volt. Tizenhat év alatt a CFR Marfa árbevétele 1,835 milliárd lejről 778 millió lejre csökkent, az alkalmazottainak a száma pedig közel 19 ezerről 3200-ra.
A román kormánynak be kell hajtania a vállalaton egy 2,6 milliárd lejes állami támogatást, melyet az Európai Bizottság törvénytelennek nyilvánított.
A CFR Marfa tavaly 31,2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett – írja az Economedia.ro. Romániában 39 vasúttársaság működik, közülük 34 rendelkezik árufuvarozási engedéllyel.
Az A8-as autópálya Marosvásárhely és Ungheni között húzódik majd, 304 kilométer hosszan. Az új erdélyi autópálya mintegy 96 milliárd forintba kerülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.