Bár a Mű-Terem és a Kieselbach aukciós kínálata kellőképpen felkeltette a gyűjtők érdeklődését, mégsem lehetett felhőtlen az öröm sem a Szent István körúti, sem a Falk Miksa utcai galéria háza táján. A grafikák remekül teljesítettek: a Mű-Teremnél Egry József kisméretű, Badacsony című alkotása egymillió forintos, Aba-Novák Vilmos Álló női aktja 440 ezer forintos, kimagasló eredményt ért el, a Kieselbach árverésén pedig Vaszary János Strandon című ceruzarajza 180 ezer forintról indulva egymilliós leütési áron cserélt gazdát. Jól szerepeltek a középkategóriát képviselő alkotások is, többek között a Batthyány Gyula, Kádár Géza, Molnár-C. Pál, Scheiber Hugó nevével fémjelezhető art decós művek és a nagybányai festmények, miközben a XIX. századi alkotások iránt is a korábbinál élénkebb érdeklődést volt tapasztalható.
Egyes kiemelkedő művek eredményei azonban csalódást keltettek. A korábban párharcként beharangozott (VG, 2003. szeptember 29., 19. oldal) két Munkácsy-festmény versengéséből semmi sem lett: a Mű-Teremnél kalapács alá került Dűlő szénásszekér 38-ról csupán 60 millió forintig emelkedett (ez 100 millióval marad el a Baba látogatói által tavasszal elért abszolút rekordtól), a Kieselbach Pihenő hölgye pedig a 35 milliós kikiáltási áron kelt el.
Több más, szakértők által magasra taksált alkotás sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Így például Szőnyi István kiváló Via Aureliana című alkotásáért csupán 5 millió forintot fizetett a licitelés győztese, míg a Mű-Teremnél mindössze 24 millió forintig emelkedett Rippl-Rónai József Társaság a kastélyparkban című alkotása, pedig több szakértő is többet várt a "kukoricás" periódusban készült vászontól. Rippl-Rónai egy másik alkotása, a 2,2 millióról indított, somogyi tájat ábrázoló pasztell egyáltalán nem talált vevőre.
A több fő mű megmagyarázhatatlanul gyenge szereplése ellenére a két árverés összességében jó eredménnyel zárult. A Kieselbach Galéria forgalma
496 560 000 volt, míg a Mű-Terem kollekciója összesen 426 260 000 forintot hozott. Utóbbi cég esetében a teljes anyagra számított értékemelkedés 159 százalék volt, míg a Kieselbach Galéria 125 százalékot ért el. Előbbi galéria jegyezte az ősz legmagasabb leütési árát is, épp az ominózus korai Munkácsy-alkotással. A kiemelkedő eredmények terén ezzel szemben a Kieselbach teljesített meggyőzőbben: 99 tétel emelkedett egymillió forint fölé, miközben a Mű-Terem hasonló mutatója 72.
A Kieselbach árverésén a várakozásoknak megfelelően szerepelt Szinyei Merse Pál korai tájképe (A Vezúv kitörése, 26 millió forint), valamint Hollósy Simon zsánerképe, a Kocsmai jelenet (ugyancsak 26 millió) is. Mattis Teutsch János kivételesen szép, 1909-ben készült festménye, a Tavasz 18 millió forintért, Rippl-Rónai József Pihenő Zorkája 17 millióért kelt el. A Mű-Terem Galéria legértékesebb képeinek listájára Vaszary Akt Buddhával című alkotása (28 millió forint), Egry József kivételesen balatoni tájképe (24 millió forint) és két Rippl-kép, a már említett Társaság a kastélyparkban és a Bretagne-i népünnep (26 millió forint) került fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.