A Magyar Nemzeti Bank másfél évvel ezelőtt végzet tragikusan rossz eredményeket produkáló felmérést a fiatalok pénzügyi tájékozottságáról. Úgy tűnik, a helyzet azóta sem javult, valószínűleg ezzel magyarázható, hogy a diákszámla esetében legrosszabb feltételeket kínáló OTP piacvezető ebben a szegmensben – írja Figyelő. A bank sikerének másik oka a szakértők szerint az lehet, hogy a felsőoktatási tanulmányok megkezdése előtt számlát nyitó fiatalok általában a családi mintát követik döntéseikben, a legtöbb család pedig az OTP-vel áll szerződéses viszonyban.
Az OTP sikerét a gyors reakció is magyarázhatja: ez a pénzintézet vezette be elsőként, 1998-ban a diákoknak szánt Junior számlacsaládját. A K&H 2000-ben lépett színre a Trambulinnal, számos más bank azonban csak évekkel később követte példájukat. Jelenleg 300 ezer OTP Junior számla működik. A K&H 40 ezer, az Erste 30 ezer, az MKB 20 ezer fiatal ügyféllel rendelkezik. Az OTP, és a K&H a teljes fiatalkort átívelő csomagot mutatott be, a cél az ügyfelek jövőbeni megtartása.
Ez azonban nem egyszerű feladat. Az első munkahely kiválasztásakor a munkáltató bankja gyakran jobb kondíciókat kínál, a volt diák ebben az esetben szinte biztosan elhagyja első bankját. A második váltási korszak a 30-as korosztályon belül zajlik le. Mivel a lakáshitelek esetében az egyes ajánlatok közötti különbség jelentős anyagi megterhelést jelenthet, a felnőtté váló generáció tagjai ilyenkor már alaposabban megfontolják, melyik pénzintézethez kössék magukat. A kezdeti kedvezményektől azonban hamarabb meg kell válnia az ügyfélnek, amint betölti ugyanis a 24-26. életévét, a bankok a junior kategóriából automatikusan egy normál díjcsomagra helyezik át a fiatalokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.