A Wal-Mart, a Target Corp. és J.C. Penney Co egyöntetűen úgy vélik: vásárlóik változtatnak szokásaikon és egyre többször hagyják otthon hitelkártyájukat. A döntés hátterében a maximális hitelösszegek csökkenése és a rosszabb kondíciók állnak – a gazdasági válság hatására a legnagyobb hitel kibocsátók az időben törlesztő ügyfelek számára is emelik a díjakat – jelenti az AP.
Az elemzők szerint hiába tart már évtizedek óta az amerikaiak "szerelme" a hitelkártyákkal, a válság gyökeresen megváltoztatja a fogyasztói viselkedést, így idén karácsonykor sok sok helyen csak az kerül a fa alá, amit a család meg is engedhet magának.
Az átalakulás egyik fontos jele, hogy már a felső középosztályba tartozó vevőkre szakosodott Penney is érzékeli a fizetésnapot saját forgalmán. A Wal-Marthoz hasonló diszkont áruházakban természetes, hogy a bevétel a hónap elején a vevők pénztárcájának megfelelően növekszi. A bevásárlóközpontokban azonban korábban nem jelentkezett ez az ingadozás. A fizetések dinamikájához igazodó eladások azt mutatják: a vásárlók valóban annyit szereznek be, amennyit aktuálisan ki is tudnak fizetni.
Ami a konkrétumokat illeti: a Wal-Mart amerikai divíziójának vezetője szerint a jelenlegi pénzügyi évben 7.4 százalékkal csökkent a hitelkártyás fizetések száma, ez jelentős eltérés a korábbi kétszámjegyű növekedéssel ellentétben. Makroszinten a változások nehezen követhetőek, mivel a Fed nem rendelkezik pontos adatokkal ezen a téren.
A Visa tapasztalatai szerint a hitelkártyák terjedése csökken, a bankkártyák használata viszont ezzel arányosan nő. A MasterCard csak annyit közölt: növekszik a kártyás fizetések aránya, de arról nem nyilatkozott, hogyan oszlik el a növekedés a hitel– és a bankkártyák között.
A Strategic Value Advisors elemző szerint a Visa, a MasterCard és az American Express összesített adatai alapján országos szinten a hitelkártyák száma az elsőről a második negyedévre 5 százalékkal csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.