Ami az életbiztosítási piacot illeti, a közeljövő trendjei egyértelműen kirajzolódtak az elmúk hetekben: a jövő a tőke,-és hozamgarantált unit-linked termékeké, valamint megint a hagyományos, kockázati típusú életbiztosításoké.
Az elmúlt három évben a nem-élet piac felfutását egyértelműen a unit linked típusú biztosítások adták, míg 2005 első félévében a hazai piac életági díjbevétele 137 milliárd forintot tett ki, s ennek 44 százaléka a unit-linked piacról folyt be, addig idén félévkor már 243 milliárd forint volt az életbiztosítások díjbevétele, amiből 65 százalékkal részesedtek a unit-linked termékek.
Amíg a piac csak a unit-linked biztosítások portfolióinak nyereségével találkozott, nehezen lehetett rábírni egyes ügyfeleket a több lábon állásra, de még a befektetetési egységhez kötött biztosítási portfóliójuk diverzifikálására is. A válság azonban ráirányítja a figyelmet arra, hogy az emberek egyes pénzügyi kockázatait kockázati típusú termékkel lehet igazán kivédeni - olvasható az Aviva biztosító legfrissebb elemzésében.
Most nem ajánlott viszont a portfóliók átrendezése, hiszen az aktuális árfolyamok már kellőképpen olcsók az óvatos vásárláshoz is - áll az elemzésben. Egyébként az óvatos átrendezés még számottevően nem erodálja a hozamokat, ugyanakkor egy határozott pénzpiaci eszköz felé való eltolódás sok veszteségtől is megóvhatja a befektetőket. A hosszú távon tervezett és aktívan menedzselt – 1-3 havonta hatékonyan átrendezett portfoliók hosszú távon sokkal többet érhetnek, mint egy bankbetét. (Igaz, utóbbi termékek népszerűsűégéhez méltán járul hozzá, hogy ezeknél a legminimálisabb kockázat mellett érheti el a biztos kamatot az ügyfél, ráadásul a mostani 12-13 százalékos betéti kamat akciók igen csábítóak lehetnek a kisbefektetőknek.)
Fontos kiemelni ugyanakkor, hogy a biztosító a unit-linked típusú termékeknél nem dönthet az ügyfelek helyett a személyes portfólió kialakításáról, vagy átrendezéséről. Amit tehet az az, hogy a befektetési kockázatok felméréséhez napi és heti hírlevelekkel, valamint negyedéves összefoglalókkal járulhat hozzá, hogy segítse ügyfelei döntéseit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.