A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint novemberben 670 ezer autós bontott szerződést korábbi biztosítójával, és bár a kampány elején sokan a 800 ezret, sőt az egymilliót sem tartották túlzásnak, most egységes a piaci szereplők véleménye abban, hogy megállt az átkötési őrület.
Ezt zömmel a MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) tavalyi fiaskójával magyarázzák a szakemberek – az ügyfelek szerintük ennek hatására körültekintőbbek lettek, ezt legtöbben az Allianz elsöprő fölényével indokolják, amely az előzetes eredmények szerint a netes új kötések harmadát vitte el. Mások szerint a társaság éppen a korábbi évekhez képest rendkívül kedvező tarifáival nyűgözte le leendő és már meglévő ügyfeleit.
Jellemző volt ugyanis tavaly az újrakötés is: ez az Allianzon kívül az OTP Garancia biztosítónál, a Generalinál és az Aegonnál fordult elő nagy számban. Utóbbi kettőnél 50 százalék feletti az újrakötések részaránya például a PBA Praeventio alkusznál – tudtuk meg Lantos Lóránt online üzletági igazgatótól, de más közvetítők is hasonló adatokról számoltak be.
A PBA szerint tavaly komoly versenytársat kaptak a netes alkuszok az offline csatornák által, a nagy biztosítók saját hálózatai ugyanis a korábbiaknál agresszívabban szálltak versenybe. Az alkusz portálján 35 ezer szerződést kötöttek meg, nagyjából ugyanannyit, mint 2007-ben, ám Lantos szerint az idén a végeredmény kisebb is lehet, mint akkor.
(Annak ellenére, hogy értesülésünk szerint az alkuszok tavaly duplaannyit költöttek marketingre, mint az előző évben.) A biztosítás.hu weboldalán 80 ezer szerződés köttetett, a Netrisk több mint 160 ezerrel zárt, a CLB 28 ezret szerzett a kampányban. Más csatornáktól még folyamatosan érkeznek a szerződések, így a lapunk kérdésére válaszoló biztosítók is csak részeredményeket közöltek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.