BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Van igény privát egészségbiztosításra?

Bár tavaly tavasszal a lakosság még a háromszáz forintos vizitdíj eltörléséről döntött, ősszel egy piackutatónak már úgy nyilatkozott: legtöbbjük fizetne azért, hogy normális, minőségi egészségügyi szolgáltatást kapjon. Politikai vonalon az egészségügyi reform folytatása jelenleg periférián van, a magánbiztosítók azonban kezdenek nyitni e terület irányába.

Az Union biztosító múlt héten ismerette a szóban forgó, tavaly szeptemberben készült 1000 fős mintán alapuló, a 22-55 éves aktív kereső lakosság körében végzett felmérését, amelyből kiderült: általános vélekedés, hogy a magyar egészségügyi rendszer teljesítménye éppenhogy elégséges, legtöbbjük szerint kifejezetten rossz. Meglepő viszont, hogy sokan elméletben igen bőkezűek lennének egy jobb, színvonalasabb ellátásért, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a felmérés még az azóta globálissá duzzadó válság kirobbanása előtt készült, amikor vélhetően optimistábban tekintettek jövedelmi helyzetükre a háztartások.

Realisták voltak viszont a rendszerrel kapcsolatban: az egészségügy legfőbb problémájaként (több mint 30 százalékban) olyan általános okokat említettek mint a pénzhiány, illetve az ellátás minősége, beleértve a kórházi, és a szakorvosi ellátást is. A második leggyakrabban említett a probléma a várakozási idő, és a várólisták, amelyet a munkaerővel, és az infrastruktúrával kapcsolatos problémák követnek.

Ami pedig biztosítási szempontból tanulságos lehet: a válaszadók, vagy leendő páciensek jelentős része hajlandó lenne fizetni egy jobb szolgáltatásért, ráadásul a megkérdezettek zöme nem luxust vár el, csupán szakszerű kezelést és tisztességes bánásmódot. Számszerűsítve mindez azt jelenti, hogy a válaszadók 47 százalékát érdekelné a magán egészségbiztosítási szolgáltatás, azaz az OEP-járulék mellett külön fizetne egy piaci biztosítónak az egészségügyi szolgáltatásért. Közülök legtöbben egyénileg, és családjukra is kötnének biztosítást - derül ki a válaszokból.

Ami az életkort, és a nemi különbségeket illeti, talán nem meglepő, hogy a fiatalabbak sokkal nyitottabbak az ilyen típusú szolgáltatásokra: leginkább a 25-34 éves korosztály tagjai vásárolnák meg. A férfiaknál ez 60, a nők 52,4 százaléka mutatott érdeklődést, legkevésbé pedig a 45-55 évesek lelkesedtek a magán egészségbiztosításért.

A díjak tekintetében érdekes eredmények jöttek ki. Az érdeklődők több mint fele legalább 5000 forintot kifizetne a termékért havonta, több mint 16 százalékuk azonban a 10 ezret sem sajnálná magára, és az esetleges szolgáltatásra. Családi szinten a legtöbben legalább 3000 forintot áldoznának a biztosításra, több mint 61 százalék legalább 7000-t, több mint 55 százalék legalább 10 ezret, és több mint 26 százalék 20 ezer forintnál is többet kifizetne érte.

Az Union biztosító tavaly piacra dobott termékének, a MultiConto PrivateMed-nek egyébként nagyjából ennyi az ára havonta, de legfeljebb 30 ezer forintból már be lehet biztosítani a családot.

Ez egy egészségügyi szolgáltatáscsomag, amely a járóbeteg szakellátástól az egynapos sebészeti beavatkozásokon keresztül a nagy értékű diagnosztikai vizsgálatokon át a kórházi ápolásig mindent lefed - ismertette a ternméket Zsoldos Miklós, az Union biztosító elnök-vezérigazgatója. A biztosítás nem összegbiztosítás, azaz nem egy előre meghatározott összeget fizet az ügyfélnek mint például egy lakásbiztosítás esetén, vagy más biztosítók hagyományos egészségbiztosításai, hanem közvetlenül a szerződött partnernek (ez lehet állami, vagy magánkórház, magánredelő stb.) fizeti meg a beteg ellátásának költségét bizonyos összeghatárokig.

A beteg (ügyfél) tehát a biztosítónak fizeti meg a biztosítás díját havonta, a további egészségügyi szolgáltatásokért azonban enek fejében a biztosító fizet az intézménynek. A biztosítás mögött pedig az Advance Medical Hungary Kft. áll mint szolgáltatás-szervező, azaz ő irányítja a betegeket a megfelelő helyre, ő szervezi az ellátást, beleértve a non-stop tanácsadást is.

Hasonló terméke van az Aviva biztosítónak is: ez szintén tavaly kapható. Az AvivaMed lényegében egy kiegészítő biztosítás, egy egészségmegőrző program. Az AvivaMed csomagok (AvivaMed, AvivaMed+) mindegyike tartalmaz évi egyszeri részletes szűrővizsgálatot, telefonos egészségügyi tanácsadást ellátás-szervezési szolgáltatást, egyes csomagok emellett plusz szűrési modulokat, betegszállítási és otthoni vizit szolgáltatásokat is nyújtanak.

A terméket azok az ügyfelek igényelhetik, akik forint vagy euró alapú befektetési egységekhez kötött életbiztosítást vásárolnak. A biztosítási szolgáltatásokra a biztosítotton kívül, kedvezményezettként bejelentett közeli hozzátartozói is jogosultak. Az AvivaMed kiegészítő biztosítás egészségügyi szolgáltatásaiért a Medicover Egészségközpont Zrt. felelős.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.