Az Union biztosító múlt héten ismerette a szóban forgó, tavaly szeptemberben készült 1000 fős mintán alapuló, a 22-55 éves aktív kereső lakosság körében végzett felmérését, amelyből kiderült: általános vélekedés, hogy a magyar egészségügyi rendszer teljesítménye éppenhogy elégséges, legtöbbjük szerint kifejezetten rossz. Meglepő viszont, hogy sokan elméletben igen bőkezűek lennének egy jobb, színvonalasabb ellátásért, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a felmérés még az azóta globálissá duzzadó válság kirobbanása előtt készült, amikor vélhetően optimistábban tekintettek jövedelmi helyzetükre a háztartások.
Realisták voltak viszont a rendszerrel kapcsolatban: az egészségügy legfőbb problémájaként (több mint 30 százalékban) olyan általános okokat említettek mint a pénzhiány, illetve az ellátás minősége, beleértve a kórházi, és a szakorvosi ellátást is. A második leggyakrabban említett a probléma a várakozási idő, és a várólisták, amelyet a munkaerővel, és az infrastruktúrával kapcsolatos problémák követnek.
Ami pedig biztosítási szempontból tanulságos lehet: a válaszadók, vagy leendő páciensek jelentős része hajlandó lenne fizetni egy jobb szolgáltatásért, ráadásul a megkérdezettek zöme nem luxust vár el, csupán szakszerű kezelést és tisztességes bánásmódot. Számszerűsítve mindez azt jelenti, hogy a válaszadók 47 százalékát érdekelné a magán egészségbiztosítási szolgáltatás, azaz az OEP-járulék mellett külön fizetne egy piaci biztosítónak az egészségügyi szolgáltatásért. Közülök legtöbben egyénileg, és családjukra is kötnének biztosítást - derül ki a válaszokból.
Ami az életkort, és a nemi különbségeket illeti, talán nem meglepő, hogy a fiatalabbak sokkal nyitottabbak az ilyen típusú szolgáltatásokra: leginkább a 25-34 éves korosztály tagjai vásárolnák meg. A férfiaknál ez 60, a nők 52,4 százaléka mutatott érdeklődést, legkevésbé pedig a 45-55 évesek lelkesedtek a magán egészségbiztosításért.
A díjak tekintetében érdekes eredmények jöttek ki. Az érdeklődők több mint fele legalább 5000 forintot kifizetne a termékért havonta, több mint 16 százalékuk azonban a 10 ezret sem sajnálná magára, és az esetleges szolgáltatásra. Családi szinten a legtöbben legalább 3000 forintot áldoznának a biztosításra, több mint 61 százalék legalább 7000-t, több mint 55 százalék legalább 10 ezret, és több mint 26 százalék 20 ezer forintnál is többet kifizetne érte.
Az Union biztosító tavaly piacra dobott termékének, a MultiConto PrivateMed-nek egyébként nagyjából ennyi az ára havonta, de legfeljebb 30 ezer forintból már be lehet biztosítani a családot.
Ez egy egészségügyi szolgáltatáscsomag, amely a járóbeteg szakellátástól az egynapos sebészeti beavatkozásokon keresztül a nagy értékű diagnosztikai vizsgálatokon át a kórházi ápolásig mindent lefed - ismertette a ternméket Zsoldos Miklós, az Union biztosító elnök-vezérigazgatója. A biztosítás nem összegbiztosítás, azaz nem egy előre meghatározott összeget fizet az ügyfélnek mint például egy lakásbiztosítás esetén, vagy más biztosítók hagyományos egészségbiztosításai, hanem közvetlenül a szerződött partnernek (ez lehet állami, vagy magánkórház, magánredelő stb.) fizeti meg a beteg ellátásának költségét bizonyos összeghatárokig.
A beteg (ügyfél) tehát a biztosítónak fizeti meg a biztosítás díját havonta, a további egészségügyi szolgáltatásokért azonban enek fejében a biztosító fizet az intézménynek. A biztosítás mögött pedig az Advance Medical Hungary Kft. áll mint szolgáltatás-szervező, azaz ő irányítja a betegeket a megfelelő helyre, ő szervezi az ellátást, beleértve a non-stop tanácsadást is.
Hasonló terméke van az Aviva biztosítónak is: ez szintén tavaly kapható. Az AvivaMed lényegében egy kiegészítő biztosítás, egy egészségmegőrző program. Az AvivaMed csomagok (AvivaMed, AvivaMed+) mindegyike tartalmaz évi egyszeri részletes szűrővizsgálatot, telefonos egészségügyi tanácsadást ellátás-szervezési szolgáltatást, egyes csomagok emellett plusz szűrési modulokat, betegszállítási és otthoni vizit szolgáltatásokat is nyújtanak.
A terméket azok az ügyfelek igényelhetik, akik forint vagy euró alapú befektetési egységekhez kötött életbiztosítást vásárolnak. A biztosítási szolgáltatásokra a biztosítotton kívül, kedvezményezettként bejelentett közeli hozzátartozói is jogosultak. Az AvivaMed kiegészítő biztosítás egészségügyi szolgáltatásaiért a Medicover Egészségközpont Zrt. felelős.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.