A felügyelet ügyfélpanasz nyomán indított vizsgálatot, majd hozta meg határozatát. A PSZÁF elrendelte azt is, hogy a bank az átutalások során alkalmazott internetbanki felület és papíralapú nyomtatványainak tartalmát igazítsa hozzá a kondíciós listájában foglaltakhoz.
A határozat indoklása szerint az ügyfél téves tájékoztatást kapott a BB telefonos ügyfélszolgálatától egy internetbanki deviza-átutalási művelet költségeit illetően, ezáltal a bank a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára késztette, amelyet egyébként nem hozott volna meg. Az ügyfélszolgálati munkatárs ugyanis arról tájékoztatta, hogy maga választhatja meg, melyik számlát terheljék meg az átutalás költségeivel. A kedvezményezett költségviselőként való bejelölését az internetbank is lehetővé tette.
Az átutalási megbízás nem teljesült (amit az internetbank a tranzakció lebonyolításakor nem jelzett), ugyanis a bank kondíciós listái alapján a bankon belüli és a belföldi forintátutalás esetén a jutalékot és költséget minden esetben a megbízó viseli. A bankhoz 2008. szeptember 1-jét követően további 7 panasz érkezett.
A vizsgálat során kiderült, hogy - a kondíciós listával ellentétben - a papír alapú átutalási nyomtatvány szerint is megválasztható a költségviselő fél, tehát megtévesztésre alkalmas. A felügyeletnek 2008. szeptembere, az Fttv. hatályba lépése óta van lehetősége arra, hogy egyedi ügyfélpanasz nyomán is cél- vagy témavizsgálatot indítson, s azt – szükség esetén szankciót is magába foglaló – határozattal zárja le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.