„Jó lenne, ha a biztosítókéihoz hasonló feltételekkel: regisztrációval és megfelelő képzés birtokában működhetnének csak a pénztári ügynökök” – javasolja Ludvai Judit, az Aegon Pénztárszolgáltató vezérigazgatója.
A tagszervezőkre egyre többet költenek a kasszák: tavaly ez az összeg ágazati szinten már 2,19 milliárd forintot tett ki, vagyis csaknem 80 százalékkal nőtt egy év alatt. Ennek tükrében nem csoda, hogy a pénztárváltások száma is hasonló mértékben gyarapodott: tavaly minden 16. tag lecserélte a magánnyugdíjpénztárát.
Ez nem is lenne probléma, ha az ügyfelek racionális érvek alapján váltanának, a felügyelet tapasztalatai szerint azonban nem ez a helyzet. A cserék és a kasszák múltbéli hozamai között a PSZÁF szerint nem mutatható ki összefüggés, az átlépések gyors ütemű szaporodását általában egy-egy nagyobb pénztár beindulása okozza.
„Az Axa már harmadik éve a legjobb hozamú pénztár, ennek ellenére az elvándorló ügyfelek száma nem változik” – erősíti meg a felügyelet tapasztalatait Bába Julianna, az Axa Nyugdíjpénztár igazgatótanácsának elnöke. A cég saját felmérése szerint az elvándorlók mindössze 2 százaléka elégedetlen a kasszával, 60-70 százalékuk mások, zömében ügynökök javaslatára vált, a többiek valamilyen pénzügyi intézményi akció miatt cserélnek pénztárat.
Az ügyfelek is arról számoltak be a PSZÁF felmérése szerint, hogy a pénztári közvetítők csak ímmel-ámmal világosítják fel őket a váltáskor. Mindössze 30 százalékuk tapasztalta, hogy az ügynök hozam, költség és kockázat szempontjából összehasonlította a különböző termékeket. A közvetítők tanácsadói tevékenységét is a magánkasszákkal kapcsolatban találták a leghiányosabbnak a kliensek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.