Ahogy azt a szakemberek már hónapokkal ezelőtt várták, egyre nagyobb a verseny az állástalanság esetére köthető biztosítási termékek piacán. Jelenleg például az Allianz, a K&H, az Union, a Cardif, az ACE Europe, az April-csoport által Magyarországon képviselt AXA France és a Generali kínál munkanélküliség esetére szóló biztosításokat.
Ezek zöme hitelfedezeti konstrukció vagy csak egy szűk kör - például életbiztosítást kötők - számára elérhető. Az ACE által bevezetett szabad felhasználású munkanélküliségi biztosítás azonban a villanyszámlától az autó-törlesztő-részlet fizetésén át a bevásárlásig bármire elkölthető – írja a Népszabadság.
A verseny hatására csökkennek a havi tarifák, egyre kevésbé szigorúak a szerződési feltételek, a kártérítési összegek viszont emelkednek. Az ACE termékeit közvetítő biztositas.hu-nál a szabad felhasználású munkanélküliségi biztosításnál a munkahely elvesztése után járó havi járandóság (ami legfeljebb az utolsó munkabér 80 százaléka lehet) a kezdeti 40-120 ezer forintról 250 ezerre nőtt. Akinek 200 ezer forint a havi nettó bére, legfeljebb 150 ezres juttatásra köthet szerződést, hogy ne érje meg otthon maradnia, és minél előbb igyekezzen újra elhelyezkedni.
A tavaly májusi induláskor a munkaadó cég mellett a leendő ügyfél lakhelyét, végzettségét is hangsúlyosabban vették figyelembe a kockázat elbírálásakor - hátránynak számított például az alacsony végzettség, a magas munkanélküliségi rátával bíró lakhely. Ezen most kisebb a hangsúly. Elsősorban azt vizsgálják, milyen vállalatnál dolgozik az igénylő, azaz mekkora a veszélye annak, hogy a szerződés megkötésétől számított hat hónap elteltével - ennyi időnek kell eltelnie, hogy állástalanná válás esetén a biztosított hozzájusson a havi rendszeres juttatáshoz - elbocsátják a munkavállalót.
A biztosítás megkötését például elutasítják, ha a jelentkező munkahelyén már bejelentettek alkalmazotti létszámcsökkentést, de ugyanígy jár az is, aki próbaidősként szerződne. Az elmúlt hónapok tapasztalata azt mutatta, tízből két-három igénylőt utasítottak el, ez az arány azonban várhatóan csökken a cég szerint az enyhülő feltételeknek és az élesedő versenynek köszönhetően
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.