BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elolvadt a CIB-profit

Bár a működési eredmény nőtt, a céltartalék szinte teljesen eltüntette az adózott nyereséget.

A megnövekedett céltartalék-képzés miatt meredeken lecsökkent a CIB Csoport konszolidált nyeresége az első fél évben. A bank hitelezési aktivitása lelassult, ám a betéti oldalon 25 százalékos növekedést sikerült elérni.

Bő félmilliárdos csoportszintű adózott eredményt ért el 2009 első félévében a CIB Bank Zrt., szemben az egy évvel korábbi 20,3 milliárddal – derül ki a hitelintézet által ma közzétett adatokból. A látványos csökkenés oka egyértelműen a kedvezőtlen gazdasági környezetből eredő, megnövekedett céltartalék-képzés, hiszen a működési eredményét 10 százalékkal növelni tudta a hitelintézet. (Az értékvesztés-, illetve céltartalék-képzés ráfordításai 28 milliárd forinttal, 36 milliárdra emelkedtek az egy évvel korábbihoz viszonyítva.)

A bankcsoport mérlegfőösszegének korábbi, gyors emelkedése szintén lelassult, ami szintén a recessziós hatásokkal, és a hitelezési aktivitás ebből eredő mérséklődésével magyarázható. Az eszközállomány az első félévben mindössze néhány tíz milliárd forinttal (3062,6 milliárdra) növekedett, ám éves összehasonlításban még így is 16 százalék közeli a bővülés.

A betéti oldalon viszont mind a lakossági, mind a vállalati területen komoly növekedést produkált a bank, így az ügyfelektől származó források állománya egy év alatt negyedével, közel 1700 milliárd forintra emelkedett.

2009 januárjában a bank felső vezetése átfogó költségcsökkentő programot hirdetett meg, és elkezdte annak megvalósítását. E program keretében számos projekt indult el, amelyek mindegyike a csoport működési kiadásainak csökkentését tűzte ki célul. A költségcsökkentési intézkedések eredményeként a működési költségek 2009. első fél évében – az előző év hasonló időszakához képest –  551 millió forinttal (1,7 százalékkal) mérséklődtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.