Bár a korábbi kötelező biztosítási kampányok is jelentős versenyt hoztak, az idei kampány mégis minden eddiginél nagyobb lehet, derül ki a Biztositas.hu elemzéséből. A biztosítókat körkérdéssel megkereső internetes portál szerint, idén minden biztosító megpróbál a lehető legolcsóbb lenni.
Generali csoport
A Generali csoport két tagja a Generali és a Genertel továbbra is a kármentes ügyfeleket tartja majd fókuszban. Érdekesség, hogy a megelőlegezett kármentességi engedményt a hazai piacon elsőnek alkalmazó Genertel idén játékos formában is ösztönözni kívánja majd az autósokat a váltásra.
KÖBE
Szintén újítani próbál a legnagyobb hazai egyesületi biztosító is, a KÖBE, aki magát egyedüli hazai tulajdonban lévő biztosítóként a "Magyar biztosító" melléknévvel készül felruházni a kampányban. A névhasználat mellett, a KÖBE egy, a magyar autós társadalom baleset megelőzési készségét fejlesztő programot is indít, melyhez csatlakozó autósokat díjkedvezményben is részesíti. A Biztosítás.hu szerint a társaság továbbra is az átlagnál nagyobb kedvezményt ígér majd a gyermekes családoknak és a fiataloknak. A tavaly indított „kötelező és casco egy áron” akciójával pedig komplex megoldást kínál a gépjármű tulajdonosoknak.
Posta Biztosító
Posta Biztosító tarifájára idén is az egyszerűség lesz jellemző. A társaság várhatóan most is kedvező tarifával vesz részt a versenyben. Fő értékesítési csatornájának számító postahivatalok részére ugyanis könnyen átlátható díjszabásra van szükség, ahol a postára járó autós - az értékesítést végző postai alkalmazott segítségével - néhány perc alatt találhat magának kedvező díjat. A társaság számít rá, hogy a főleg vidéki postahivatalokra jellemző személyes, ember közeli légkör, idén is sikeres kampányához segítheti.
Groupama-Garancia
Az idén márciusban a Groupamából és OTP-Granciából létrejött Groupama-Garancia igyekszik a korábbi társaságok legjobb hagyományait továbbvinni. Megtartva a két társaság korábbi kedvezményeit (pl.: külön díj megfizetése nélkül nyújt asszisztencia és balesetbiztosítás a jármű vezetőjére) újabb ügyfélszegmensek megszólítását is tervezi, melyhez új kedvezményeket is bevezet. Így egyes ügyfélcsoportokra még a 2009-esnél is kedvezőbb díjakat fog tudni nyújtani.
Allianz
Az Allianz az előző évek sikeres költségszerkezet átalakítását követően, tavaly már jelentős részt hasított ki a kampányból és idén is minden bizonnyal a kampány nyertesei között üdvözölhetjük.
A társaság szerint ugyanakkor, a jövőben már nem tartható a megszokott díjcsökkenési tendencia, lévén a biztosítókra újabb terhek hárulnak (pl.: a Garanciaalaphoz történő hozzájárulás, a központi számítógépes archívum kiépítésének költsége, ÁFA emelés), illetve az autó alkatrészek árának emelkedése. A társaság véleménye, hogy az ügyfelek egyre jobban átgondolják döntéseiket, és nem a díjak nagysága a legfontosabb számukra. Bár a társaság jövő évi tarifáját a legnagyobb titoktartás övezi, a Biztosítás.hu szakértői véleménye szerint a hagyományosan jó szolgáltatási színvonal mellett az Allianz kedvező díjakkal rukkol majd elő.
AIM Biztosító
Az idén új szereplőnek számító – a korábbi TIR állományt átvevő – AIM Biztosító, egyéb biztosítási termékeinél (MAI CASCO, kiterjesztett garancia, rész casco biztosítások) már megszokott kreativitással közelítette meg a kötelező kérdését is.
Az alapdíjak meghatározásánál a piacon eddig nem alkalmazott tényezőket vezet be és inkább a kockázatarányos díjmeghatározásra helyezi a hangsúlyt, mintsem a jelentős számú, de kis mértékű kedvezményekre.
Versenyképes díjakat többek között az online, valamint a casco együtt kötési kedvezménnyel biztosítja a preferált szegmensekben. Érdekesség, ugyanakkor, hogy a társaság nem kíván irracionális árversenybe bocsátkozni, ami mindenképpen bizalomkeltő.
Uniqa
Az elmúlt két év kevésbé sikeres kampányait követően - sokak örömére - idén az Uniqa visszatér a kötelező versenybe. Alapvetően megtartja ugyan a korábbi évek konzervatív díjképzési politikáját, de egyes szegmensekben kifejezetten olcsó díjat fog kínálni.
Ezen szegmensek érdekessége, hogy nem fedik le teljes egészében az Uniqa jelenlegi portfólióját, vagyis a társaság - másokhoz hasonlóan - új szegmensek felé is nyit az idei kampányban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.