Az idei kgfb-kampányban a Generali a legfrissebb kutatása alapján azt várja, hogy a válság hatására tovább nő az ügyfelek költségérzékenysége, az autósok döntését pedig a kgfb-vel kapcsolatban a jövőben is elsősorban a díjak mértéke határozza meg. Az elemzésből kiderült, a gépkocsi-tulajdonosok 44 százaléka tervezi, hogy megnézi más társaságok ajánlatait a novemberi kampány idején, de közülük egyelőre csak egy százalék biztos abban, hogy vált. Az ügyfelek körében egyre fontosabb tájékozódási pont az internet, az autósok 60 százaléka informálódik kötés előtt ezen a platformon. Érdekes adat, hogy a fogyasztók 32 százaléka egyáltalán nem tájékozódik a választást megelőzően. A kutatás adatai alapján a váltást fontolgatók 72 százalékát kizárólag a kedvezőbb ár érdekli, az egyéb szempontoknál az első helyen a megbízhatóság és a hitelesség áll.
„Az utóbbi időben az egyes biztosítóegyesületek körüli botrányok óvatosabbá tették az ügyfeleket, felértékelődött a megbízhatóság és a stabilitás. Nagyon fontos, hogy minél több autós felismerje: a díj mellett az egyik leglényegesebb szempont olyan stabil hátterű biztosítót választani, amelynek a tőkehelyzete megfelelő” – mondta Ilics. A Generali egyébként eddig mintegy 400 millió forintnyi MÁV ÁBE-s által okozott kárt fizetett ki az ügyfeleinek cascóra úgy, hogy az önrészt is állta a károsultak helyett.
A Generali csoporthoz tartozó direkt biztosító, a Genertel is hasonló megállapításokra jutott a kutatásában. A társaság becslése szerint tavaly az évente újrakötött flottabiztosításokat és a saját biztosítójuknál újrakötő klienseket leszámítva mintegy 350 ezren válthattak ténylegesen biztosítót. „Az idén azonban a 2008-asnál lényegesen nagyobb váltópiacra számítunk, 800 ezer olyan lakossági ügyféllel számolunk, aki valóban vált. A gazdasági válság miatt a kötelező biztosítást vásárlók között az ár alapján választók aránya az év eleji 75-80 százalékról szeptemberre 95 százalékra nőtt. Éppen ezért várható, hogy azok közül a gépjármű-tulajdonosok közül is többen belépnek most a piacra, akik az elmúlt néhány évben még nem aktivizálódtak” – hangsúlyozta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.
A Genertel által végzett kutatásból kiderül, hogy a kötelezővel rendelkezők több mint 10 százaléka számára már ezer forint körüli éves díjkedvezményért is érdemes társaságot váltani és két-háromezer forint esetén ez az arány 70 százalékosra nő. Az autósok csaknem egytizedének pedig már 5 százaléknyi kedvezmény is elég lenne ahhoz, hogy másik biztosítót válasszon. Ezeknél a szempontoknál csak a társaság megbízhatósága fontosabb, az ügyfelek 92 százaléka ugyanis az alacsony tarifák mellett a Genertel felmérése szerint is a biztosító stabil gazdasági hátterét tartja a legfontosabbnak.
Bár az elektronikus csatornák további felfutását várják a piaci szereplők, más helyeken, így a hipermarketekben is hozzá lehet majd jutni az idén a kgfb-hez. A Tesco vásárlói például a kampányidőszakban maguk választhatják ki a számukra legkedvezőbb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást az összes társaság ajánlata közül. Az áruházlánc egy autó kisorsolásával igyekszik rávenni a klienseket arra, hogy üzleteiben kössék meg a kgfb-t.
A panaszok zöménél a biztosító vagy a biztosításközvetítő ügyviteli vagy eljárási hibáját kifogásolták az ügyfelek.
A panaszok zöménél a biztosító vagy a biztosításközvetítő ügyviteli vagy eljárási hibáját kifogásolták az ügyfelek. Díjbevétel -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.