BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb: még mindig az ár az úr

A többség az idén is a tarifa alapján választ új biztosítót, a tőkehelyzet másodlagos

Pénteken teszik közzé a biztosítók az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjaikat, néhány társaság azonban már most is elárul egyet s mást várható tarifáiról. A Generali-Providencia tegnap sajtótájékoztatón ismertette, hogy célszegmense az idei kampányban is a balesetmentes ügyfélkör lesz, emellett az alapdíjba épített kármentességi, éves díjfizetési, illetve az úgynevezett e-kommunikációs kedvezménynyel operál majd – utóbbi mértéke 5 százalék lesz. „A biztosítók működési költségei elektronikus környezetben alacsonyabbak, ezért ennek a csatornának a használatát díjkedvezményben honoráljuk az ügyfelek számára” – magyarázta Ilics László, a társaság vezérigazgató-helyettese. Egy új értékesítési platformot is indít a Generali november 1-jén, a Generali Directet, amely induló termékei között a kötelezőn túl casco és baleset-biztosítások lesznek.

Az idei kgfb-kampányban a Generali a legfrissebb kutatása alapján azt várja, hogy a válság hatására tovább nő az ügyfelek költségérzékenysége, az autósok döntését pedig a kgfb-vel kapcsolatban a jövőben is elsősorban a díjak mértéke határozza meg. Az elemzésből kiderült, a gépkocsi-tulajdonosok 44 százaléka tervezi, hogy megnézi más társaságok ajánlatait a novemberi kampány idején, de közülük egyelőre csak egy százalék biztos abban, hogy vált. Az ügyfelek körében egyre fontosabb tájékozódási pont az internet, az autósok 60 százaléka informálódik kötés előtt ezen a platformon. Érdekes adat, hogy a fogyasztók 32 százaléka egyáltalán nem tájékozódik a választást megelőzően. A kutatás adatai alapján a váltást fontolgatók 72 százalékát kizárólag a kedvezőbb ár érdekli, az egyéb szempontoknál az első helyen a megbízhatóság és a hitelesség áll.

„Az utóbbi időben az egyes biztosítóegyesületek körüli botrányok óvatosabbá tették az ügyfeleket, felértékelődött a megbízhatóság és a stabilitás. Nagyon fontos, hogy minél több autós felismerje: a díj mellett az egyik leglényegesebb szempont olyan stabil hátterű biztosítót választani, amelynek a tőkehelyzete megfelelő” – mondta Ilics. A Generali egyébként eddig mintegy 400 millió forintnyi MÁV ÁBE-s által okozott kárt fizetett ki az ügyfeleinek cascóra úgy, hogy az önrészt is állta a károsultak helyett.

A Generali csoporthoz tartozó direkt biztosító, a Genertel is hasonló megállapításokra jutott a kutatásában. A társaság becslése szerint tavaly az évente újrakötött flottabiztosításokat és a saját biztosítójuknál újrakötő klienseket leszámítva mintegy 350 ezren válthattak ténylegesen biztosítót. „Az idén azonban a 2008-asnál lényegesen nagyobb váltópiacra számítunk, 800 ezer olyan lakossági ügyféllel számolunk, aki valóban vált. A gazdasági válság miatt a kötelező biztosítást vásárlók között az ár alapján választók aránya az év eleji 75-80 százalékról szeptemberre 95 százalékra nőtt. Éppen ezért várható, hogy azok közül a gépjármű-tulajdonosok közül is többen belépnek most a piacra, akik az elmúlt néhány évben még nem aktivizálódtak” – hangsúlyozta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.

A Genertel által végzett kutatásból kiderül, hogy a kötelezővel rendelkezők több mint 10 százaléka számára már ezer forint körüli éves díjkedvezményért is érdemes társaságot váltani és két-háromezer forint esetén ez az arány 70 százalékosra nő. Az autósok csaknem egytizedének pedig már 5 százaléknyi kedvezmény is elég lenne ahhoz, hogy másik biztosítót válasszon. Ezeknél a szempontoknál csak a társaság megbízhatósága fontosabb, az ügyfelek 92 százaléka ugyanis az alacsony tarifák mellett a Genertel felmérése szerint is a biztosító stabil gazdasági hátterét tartja a legfontosabbnak.

Bár az elektronikus csatornák további felfutását várják a piaci szereplők, más helyeken, így a hipermarketekben is hozzá lehet majd jutni az idén a kgfb-hez. A Tesco vásárlói például a kampányidőszakban maguk választhatják ki a számukra legkedvezőbb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást az összes társaság ajánlata közül. Az áruházlánc egy autó kisorsolásával igyekszik rávenni a klienseket arra, hogy üzleteiben kössék meg a kgfb-t.

Górcső alatt a biztosítók

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete – a korábbi évekhez hasonlóan – az átszerződési időszakban és azt követően is kiemelten felügyeli majd a piaci szereplők lépéseit. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező járművek száma 2008 végén 3,9 millió volt Magyarországon, ezek közül 2,6 millió a személyautó. 2009 első fél évében a felügyelethez érkező biztosítási panaszok 53 százaléka (711) volt kgfb-vel kapcsolatos reklamáció.

A panaszok zöménél a biztosító vagy a biztosításközvetítő ügyviteli vagy eljárási hibáját kifogásolták az ügyfelek.

A panaszok zöménél a biztosító vagy a biztosításközvetítő ügyviteli vagy eljárási hibáját kifogásolták az ügyfelek. Díjbevétel -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.