A visszaesést elsősorban a dollár erősödése, illetve az energiaipari cégek részvényeinek a gyengülése okozta a kőolaj árának a hanyatlására.
Az értéktőzsde fő mutatója, a Dow Jones ipari átlag (DJIA) 93,79 ponttal, vagyis 0,91 százalékkal csökkent, és 10.197,47 ponton zárt.
A technológiai részvények Nasdaq Composite mutatója 17,88 ponttal, azaz 0,83 százalékkal esett, és 2149,02 pontig jutott.
Az S&P 500-as mutató 11,27 ponttal, vagyis 1,03 százalékkal gyengült 1087,24 pontra.
Az amerikai pénzügyminisztérium mai bejelentése sem javított a helyzeten: minden idők ötödik legnagyobb havi szintű hiányával zárt az amerikai büdzsé októberben.
A Deloitte LLP friss felméréséből pedig az derült ki, hogy nem fog visszatérni az amerikai fogyasztók régi, válság előtti vásárlókedve.
Kellemetlen meglepetés fogja érni azokat a kereskedőket, akik arra számítanak, hogy a válság elmúltával, a gazdasági helyzet javulásával az amerikaiak visszatérnek korábbi költekezési szokásaikhoz - állapította meg a pénzügyi tanácsadással, kockázatelemzéssel és piackutatással is foglalkozó neves könyvvizsgáló cég.
A széles körű, csaknem 11 ezer fogyasztóra kiterjedő közvélemény-kutatás során a megkérdezettek több mint egynegyede kijelentette: véglegesen megváltoztak fogyasztási szokásaik, ezentúl mindig takarékosabbak lesznek vásárláskor, és nem akarnak visszatérni a nagy költekezésekhez.
Stacy Janiak, a Deloitte amerikai kiskereskedelmi részlegének vezetője figyelmeztetett: a kereskedők - miközben nagyobb sebességbe kapcsolnak az ünnepi vásárlási szezon közeledtével - jobban teszik, ha újrafogalmazzák üzeneteiket az új, óvatosabban költekező fogyasztók irányában.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az amerikai fogyasztók egyharmada esetében csökkent a termékek iránti márkahűség. A válaszolók 44 százaléka azt mondta, hogy bár ugyanott vásárol, ahol korábban, kevesebbszer jár az üzletekbe és kevesebbet is költ.
Janiak szerint a diszkrecionális, vagyis az alapszükségleteken felüli jelentős vásárlóerő talán már nem fog feléledni.
A Deloitte kimutatása szerint az amerikai fogyasztók egyre nagyobb hányada vásárol a világhálón. Várhatóan minden ötödik vevő túlnyomórészt az interneten, virtuális áruházakban fogja lebonyolítani vásárlásait az ünnepi periódusban, sokan on-line fórumokon és közösségi portálokon tájékozódnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.