A minden elképzelést fölülmúló idei díjversenynek köszönhetően valószínűleg elérték alsó határukat a kötelező díjak. Az eddig biztosítót váltó autósok szerződéseinek 25 ezer forintos átlagos díja ugyanis, már annyi, mint az egyes szerződésekre eső átlagos kárkifizetések összege. Mindez azt jelenti, hogy az idei kampányban a valaha volt legolcsóbb kötelező biztosítást szerezhetik meg magunknak, az évről-évre nagyobb számban váltó autósok.
A biztosítók végletekig kicsavart tarifáinak és minden bizonnyal bekövetkező veszteségeiknek köszönhetően az is előfordulhat, hogy a kötelező díjak jövőre visszapattannak a mostani mélypontról. Ez pedig azt jelenti, hogy aki idén nem vált, könnyen elszalaszthatja a jó lehetőséget és jövőre már nem találkozik - az ideihez hasonló - rendkívül olcsó díjakkal.
Az idei kampányban megtakarítható, átlagosan mintegy 15 ezer forintos megtakarítás, még az előző évek egyre növekvő megtakarításai közül is kiemelkedik. A Biztosítás.hu szerint ennek köszönhető, hogy a november elseje óta már több mint 300 ezren váltottak, ami kétszerese a tavalyi kampány első felében kezdeményezett biztosítóváltásoknak.
Bár a biztosítók idén kivétel nélkül díjcsökkentést hajtottak végre, az autósok választása alapján mégis kiemelkedik közülük az Allianz, az Aegon, a Generali és az Uniqa. Ezen biztosítókat együttvéve az autósok több mint a fele választott új biztosítójául, de a Genertel és a KÖBE is népszerű, akik várhatóan a piac 15 százalékát szerzik meg együttesen.
Az verseny kiélezettségét jelzi, hogy a PSZÁF-nek büntetéssel és határozatokkal idén is be kellett avatkoznia a kampányba, és több biztosító is újra díjtáblát hirdetett. Bár már az eddig elvégzett kalkulációk száma már önmagában is rekordnak számít, az előző évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy a kampány második felében várható az igazi roham. Az autósok nagy része ugyanis az utolsó két hétre hagyja a biztosítóváltást. A Biztosítás.hu szerint idén még közel 700 000 autós vált biztosítót a kampány utolsó két hetében, így a váltók száma minden bizonnyal eléri majd az 1 milliót.
A Netrisk.hu biztosítási portálon tavaly a teljes kampány során – tehát december végéig - összesen 163 ezren kötöttek új kötelező biztosítást. Ebből a kampány első két hetére 55 ezer szerződés esett. Az idei kampányban ugyanakkor már az első két hétben 130 ezren váltottak kötelezőt a portálon, 136 százalékkal többen, mint egy éve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.