BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem értjük, hogyan minősítenek a bankok

A fogyasztók nem értik, az egyes hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások milyen alapon és hogyan minősítik a befektetni szándékozó ügyfeleket a szerződés megkötését megelőzően - tapasztalja bejelentések alapján a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

A befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról szóló törvény rendelkezéseinek megfelelően a jogszabály hatálya alá tartozó társaságok a szerződéskötést megelőzően minősítik a leendő szerződő ügyfeleket, úgynevezett alkalmassági tesztek segítségével. Három ügyfélminősítési kategória létezik: a lakossági ügyfél, a szakmai ügyfél, illetve az elfogadható partner.

A lakossági ügyfelek esetében a legrészletesebb e kötelezettség, míg szűkebb a szakmai ügyfél és az elfogadható partner esetén, mivel itt intézményi befektetőkről, illetve nagy befektetési tapasztalatokkal rendelkező ügyfelekről van szó.

Hiába azonban a jogszabályi rendelkezés, ha az egyes ügyfelek – legyen szó lakossági ügyfelekről, vagy elfogadható partnerekről – nincsenek tisztában azzal, hogy az adott pénzügyi vállalkozás miért sorolta be őket az egyes kategóriákba.

Ezért a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége nyomatékosan felhívja az egyes banki, pénzügyi vállalkozások figyelmét arra, hogy közérthetően, világosan, és részletesen tájékoztassák ügyfeleiket – mind a lakossági, mind a szakmai és elfogadható partnereket – arról, miért az egyes kategóriákba kerültek besorolásra, és milyen lehetőségeik vannak az átsorolás tekintetében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.