A befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról szóló törvény rendelkezéseinek megfelelően a jogszabály hatálya alá tartozó társaságok a szerződéskötést megelőzően minősítik a leendő szerződő ügyfeleket, úgynevezett alkalmassági tesztek segítségével. Három ügyfélminősítési kategória létezik: a lakossági ügyfél, a szakmai ügyfél, illetve az elfogadható partner.
A lakossági ügyfelek esetében a legrészletesebb e kötelezettség, míg szűkebb a szakmai ügyfél és az elfogadható partner esetén, mivel itt intézményi befektetőkről, illetve nagy befektetési tapasztalatokkal rendelkező ügyfelekről van szó.
Hiába azonban a jogszabályi rendelkezés, ha az egyes ügyfelek – legyen szó lakossági ügyfelekről, vagy elfogadható partnerekről – nincsenek tisztában azzal, hogy az adott pénzügyi vállalkozás miért sorolta be őket az egyes kategóriákba.
Ezért a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége nyomatékosan felhívja az egyes banki, pénzügyi vállalkozások figyelmét arra, hogy közérthetően, világosan, és részletesen tájékoztassák ügyfeleiket – mind a lakossági, mind a szakmai és elfogadható partnereket – arról, miért az egyes kategóriákba kerültek besorolásra, és milyen lehetőségeik vannak az átsorolás tekintetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.