Ismét népszerű az újrakötés: az autósok 28 százaléka jelenlegi biztosítójánál marad, ott köti olcsóbb díjon újra kötelezőjét. A Groupama tíz új szerződéséből 8 újrakötés, de ez az arány az Allianz esetében is megközelíti a 60 százalékot.
Félidejéhez érkezett a kötelező-kampány, az első hét lendülete pedig továbbra is töretlen. A piacvezető Netrisk.hu biztosítási portálon tavaly a teljes kampány során – tehát december végéig - összesen 163 ezren kötöttek új kötelezőt. Ebből a kampány első két hetére 55 ezer szerződés esett. Az idei kampányban ugyanakkor már az első két hétben 130 ezren váltottak kötelezőt a Netrisk.hu-n, 136 százalékkal többen, mint egy éve. Az átszerződők száma így már e hét közepén túlhaladhatja a tavalyi teljes forgalmat, miközben a java még hátra van. Hiszen a forgalom jellemzően az utolsó napokban a legerőteljesebb. A Netrisk.hu a modellszámítások alapján több mint 300 ezer szerződéskötésre számít saját portálján a kampány végéig. Ez azt jelentheti, hogy az idén már legalább minden harmadik biztosítást váltó autós a Netrisk.hu szolgáltatását veszi majd igénybe.
A biztosítótársaságok között a Netrisk.hu adatai szerint 11 vitt el eddig értékelhető, fél százalékot meghaladó részesedést az új szerződésekből, míg jelentősebb, tíz százalék körüli részesedése hét biztosítónak van jelenleg: a Genertelnek, a Generalinak, az Aegonnak, a Köbének, az Uniqának, a Posta Biztosítónak és az Allianznak. A legtöbb új szerződést továbbra is ez utóbbi, az Allianz viszi el. Az Allianzot új ügyfeleinek több mint fele (51 százalék) annak ellenére választja ki a Netrisk.hu statisztikája szerint, hogy a díjszámítás során talál más, kedvezőbb díjat kínáló biztosítót. Még magasabb ez az arány a Generalinál (74 százalék) és a Groupamánál (83 százalék), míg több más biztosítótársasághoz szinte kizárólag a legkedvezőbb ár miatt szerződnek.
Tény ugyanakkor az is, hogy a legjobban teljesítő Allianznál a most megszerzett új szerződéseknek csaknem 60 százaléka újrakötés. Vagyis a legtöbb új kötelezőt olyanok kötik, akik eddig is az Allianz ügyfelei voltak, a szerződés megújításával ugyanakkor jelentősen csökkenthették biztosítási díjukat.
A legtöbb biztosítónál lehetőség van a szerződések újrakötésére. Ennek megfelelően a régi-új ügyfelek aránya több társaságnál is jelentős: a Posta új ügyfeleinek 32, a Generalinak 41 százaléka tartozik ebbe a körben. A Groupama Garanciánál ennél is jóval magasabb az arány: csaknem minden nyolcadik új ügyfél a meglévő ügyfélkörből kerül ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.