A gazdasági válság sokakat kiadásaik felülvizsgálatára késztetett, így a 2009-es karácsonyi költések elmaradtak az előző évektől. A korábbi szezonokhoz képest azonban egyértelműen és fokozatosan emelkedik a bankkártyával fizetők száma – ezt mutatják a Budapest Bank lakossági ügyfelei körében végzett, betéti- és hitelkártya használattal kapcsolatos elemzések.
A válság sem csökkentette a kártyahasználatot 2009-ben lassan, de folyamatosan nőtt a bankkártyás vásárlási tranzakciók száma (az elmúlt 2 évben hitelkártyák esetében 9 százalék/fővel, a betéti kártyák kapcsán 4,5 százalék/fővel) – azaz egyre gyakrabban fizetünk hitel- vagy betéti kártyával az üzletekben. Ennek oka egyrészt, hogy szaporodnak a boltokban található POS-terminálok, illetve az is, hogy a kártyás fizetés alkalmával a vásárlóknak nem kell fizetniük a tranzakció után.
A karácsony a bankkártya-használatunkon is nyomot hagy. Ebben az időszakban megnövekszik ugyanis az egy főre jutó vásárlási tranzakciók száma (2008–ban betéti kártyáknál január és november között 5,5 tranzakció jutott egy kártyabirtokosra, míg decemberben 6,8, hitelkártyáknál pedig 4,36 darabról 4,69 darab/főre nőtt a szám) - így volt ez tavaly is, és az arányok idén sem változtak.
Noha a kártyák igénybevételének gyakorisága növekedett, költéseinket idén összességében visszafogtuk. A betéti kártyákkal az ATM–eknél felvett összeg az idei évben 8 százalékkal csökkent, a betéti kártyákkal történő fizetés pedig 3 százalékkal. Hitelkártyák esetében a készpénzfelvétel összege 1,5 százalékkal esett, ugyanakkor a kártyás vásárlások átlagos összege 3 százalékkal nőtt 2009-ben tavalyhoz képest. Az óvatosabb költés a nyaralásra is kihatott: míg tavaly júliusban az év első hat hónapjához képest még 17 százalékkal költöttek többet az ügyfelek hitelkártyáikkal, idén ugyanebben az időszakban csupán 4 százalékkal nőtt a vásárlások összege.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.