BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet költenek a neten a kártyával fizetők - Felmérés

A MasterCard legfrissebb kutatásának célja az volt, hogy feltárja, milyen arányban élnek a magyar kártyabirtokosok az internetes fizetés lehetőségével, és milyen arányban használnak más fizetési eszközöket - például banki átutalást, postai utánvétet - amikor az interneten vásárolnak.

A 2009 nyarán végzett, 1 000 internetező, bankkártya birtokos megkérdezésével végzett felmérés kimutatta, hogy míg a válaszadók többsége mára túlesett az online vásárlás tűzkeresztségén, közel sem mindegyikük használja bankkártyáját a számla rendezéséhez. A bankkártyával rendelkező internetezők 72 százaléka rendelt már árucikket, szolgáltatást az interneten, ám ennek a csoportnak csupán harmada rendezte már bankkártyával a számla ellenértékét, tehát a teljes bankkártyával rendelkező, internetező közösség 23 százaléka tekinthető online kártyahasználónak.

A MasterCard felméréséből kiderül, hogy míg az internetes áruházak ügyfelei nagyon sokfélék, a kártyával online fizetők elsősorban a fővárosi, iskolázott rétegekből kerülnek ki. Ezen belül is felülreprezentáltak a férfiak: míg a nők csupán 25 százalékban, a férfiak 75 százalékban képviseltetik magukat ebben a csoportban.

A felmérés úgy találta, hogy az online fizetők többet költenek, mint azok, akik csak  rendelnek a világhálón: míg a kártyát interneten használók átlagosan 10 100 forintot költenek egy-egy vásárlás alkalmával, addig a más fizetési módot igénybe vevő (üzletben, utánvétel) válaszadók átlagosan ennek csaknem feléért, mindössze 5 800 forint értékben vásároltak.

A kutatásból kiderül az is, hogy a válaszadók még nincsenek meggyőződve arról, hogy az internetes kártyás fizetés biztonságos, hiszen 61 százalékuk 5 pontból csupán három vagy annál kevesebb pontot adott ennek a fizetési formának. Ugyanakkor a MasterCard kutatásából kiderül, a bizalmatlanság nem a válaszadók saját negatív tapasztalata miatt alakult ki, inkább a fizetési módokkal szembeni tájékozatlanság valamint különböző „elrettentő” történetek eredménye.

Például arra a kérdésre, hogy „Tud-e Ön arról, hogy az interneten bankkártyával történő fizetés pillanatában a kereskedő honlapjáról átnavigál egy bank honlapjára, így Ön fizetéskor nem a kereskedőnek, hanem a banknak adja meg a személyes adatait?” a válaszadók 71  százaléka nyilatkozta, hogy nem tudja, jóllehet azt is bevallották, hogy ez az információ nagyban növeli a biztonságérzetüket. A kutatás vizsgálta az internetes vásárlás motivációját is. A legtöbben (50 százalék) jobb vételi árat remélnek az interneten, az összes további motivációs szempont ugyanakkor a kényelemhez köthető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.