A pénzintézet a honlapján olvasható közleményben hangsúlyozza: sem a banki honlapot, sem a banki internetes rendszert nem érte támadás, hanem közvetlenül az e-mail címzetteitől próbáltak meg azonosítókat megszerezni. Az e-maileket véletlenszerűen küldik el nagy mennyiségben interneten megtalálható e-mail címekre, tehát nem a CIB Bank ügyfél-adatbázisában található e-mail címekhez fértek hozzá.
A levél szövegének megfogalmazásából valószínűsíthető, hogy külföldi elkövetők, rossz magyarsággal készített e-mailjéről van szó. Az e-mailben ugyanis ez áll: "Adataink azt mutatják, hogy az online számla zárolták miatt következ ok miatt. 1. Jelentkezzen be a kísérlet érvénytelen adatokat. 2. Hiányos frissítését CIB Online számla. Mi tanácsot Önnek, hogy visszaállítsa a CIB Online számla azonnal, hogy elkerüljék végleges leállítása fiókját." A levélben található egy hamis link is, ahol az ügyfelek adatainak megadását kérik.
A CIB Bank ismét leszögezte, hogy semmilyen esetben nem kéri sem e-mailben, sem SMS-ben az ügyfél azonosítóit, és nem is szólítja fel ezek megadására vagy megváltoztatására.
Amennyiben mégis valaki megadta volna adatait a csaló oldalon, illetve ha elektronikus banki szolgáltatásaink használata során bármi gyanúsat, szokatlant észlel, akkor a pénzintézet azt kéri, hogy haladéktalanul értesítse a bank nonstop telefonos ügyfélszolgálatát a 06 40 242 242, vagy a külföldről hívható +36 1 399 88 77 telefonszámon.
Mint ismert, december közepén az Erste Bank ügyfeleit érte adathalász támadás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.