A súlyos adósságterhet cipelő JAL lépése napok óta várható volt. Az igazgatóság kedden indítja meg az eljárást. A terv szerint a céget az amerikai General Motors (GM) tavalyi esetéhez hasonlóan állami felügyelet alá helyezik és alaposan átszervezik.
A Japan Airlines (JAL) 2001 óta negyedszer fordul állami támogatásért, a befektetőket sokkolta a hír, hogy a cég csődvédelmet kérhet. Ennek hatására alapítása óta a legmélyebbre süllyedtek a részvényeinek árfolyama. A JAL a szeptemberig tartó fél év alatt 1,5 milliárd dollárt veszített, a tervek szerint több ezer dolgozójától válik meg és drasztikusan csökkenti desztinációinak számát. Az American Airlines és a Delta Airlines is anyagi segítséget ajánlott a társaságnak, mivel mindkét rivális kisebbségi tulajdont szeretne szerezni, hogy szert tehessen a JAL ázsiai úticéljaira.
A japán cégtörténet egyik legnagyobb csődje megtette a hatását a befektetőkre, akik ma a gyorsjelentésekre koncentrálják figyelmüket. Az európai parketteken a nyitás után lefelé indultak az árfolyamok, a német, francia és brit irányadó index mindegyike legalább 0,5 százalékot zuhant - tudósít az AP.
Az amerikai piacnyitás (15:30) előtt teszi közzé negyedéves számait a Citigroup. A piaci konszenzus 33 centes veszteséggel számol egy részvényre vetítve, de a szektortársakhoz hasonlóan a fókusz nem az eredményen lesz, hanem a tőkehelyzeten és a lakossági hitelezéssel kapcsolatos mutatókon (céltartalékképzés, veszteséges tevékenységek, jelzáloghitel és kártyahitelek alakulása).
Piaczárás (22:00) után a kék óriás, az IBM publikálja gyorsjelentését, az elemzői felmérések kapcsán 3.47 dolláros egy részvényre jutó eredmény várható. Itt is azonban a távolabbi kilátások lesznek érdekesek, amely áttételesen érintheti az idei évre szóló 11 dolláros EPS-várakozásukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.