A Scale Researchnek a bank és ügyfél közötti kapcsolatot minőségét vizsgáló kutatása szerint a megkérdezettek 28 százaléka elsősorban a rokonok és ismerősök ajánlása alapján választana új bankot, ezzel pedig az ajánlás vált az elsődleges kommunikációs csatornává. Különösen magas, 46 százalék azok aránya, akik rokonoktól, ismerősöktől hallottak először a folyószámláról.
Miközben a bankok általános megítélése 2009. második félévében tovább romlott, addig a megkérdezettek több mint 50 százaléka elégedett jelenlegi bankjával. Kivételt csak a jelzáloghitellel rendelkező csoportja alkotott, körükben nemhogy javult volna az adott termékkel való elégedettség, hanem újabb 7 százalékos romlással az továbbcsökkenő tendenciát mutatott.
A jelentős ügyfélállománnyal rendelkező pénzintézetek közül egyedül az OTP, az Erste Bank és a Takarékszövetkezetek ügyfeleinek elégedettsége nem csökkent az első félévben.
Az egyedüli biztató hír az lehet, hogy a megkérdezettek átlagos hiteltörlesztésének nagysága 2009 második felére a korábbi 21 000 forintról 19 300 forintra csökkent, vagyis megállt a háztartások jövedelmi helyzetének romlása, bár a fejlődés még nem indult el – mondta Nemes Csaba a kutatást végző Scale Research ügyvezető partnere.
2008-hoz képest a folyószámla és a megtakarítás esetén is 4-4 százalékkal emelkedett azok aránya, akik több bank ajánlatát is számításba veszik a termék választáskor. Az új ajánlatokkal kapcsolatban folyószámla esetén az új ügyfelek 10 százaléka hasonlítja össze tudatosan az ajánlatokat, ezt az ügyfelek további 5 százaléka akciós, kedvező kondíciójú ajánlatok figyelembevételével egészíti ki – derül ki az 1 500 fős, reprezentatív kutatásból.
A meglévő bankhoz való hűség a megtakarítási döntéseknél tűnik legfontosabbnak. Itt fordul elő leggyakrabban, hogy az ügyfelek saját bankjuk ajánlata alapján döntenek, vagyis pusztán emiatt nem fordulnak más bankhoz. A bankok szempontjából a jó időben megtett jó ajánlat eredményes lehet: a válaszadók 34 százaléka fogalmazott megtakarításáról úgy, hogy "a bankom ajánlotta és éppen szükségem volt rá".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.