BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bankok - Csak a barátoknak hiszünk, de elégedettek vagyunk

Csak a személyes ajánlásnak lehet hinni – ez az egyik legfontosabb következtetése az immár negyedik alkalommal folytatott Bankindex kutatásnak.

A Scale Researchnek a bank és ügyfél közötti kapcsolatot minőségét vizsgáló kutatása szerint a megkérdezettek 28 százaléka elsősorban a rokonok és ismerősök ajánlása alapján választana új bankot, ezzel pedig az ajánlás vált az elsődleges kommunikációs csatornává. Különösen magas, 46 százalék azok aránya, akik rokonoktól, ismerősöktől hallottak először a folyószámláról.

Miközben a bankok általános megítélése 2009. második félévében tovább romlott, addig a megkérdezettek több mint 50 százaléka elégedett jelenlegi bankjával. Kivételt csak a jelzáloghitellel rendelkező csoportja alkotott, körükben nemhogy javult volna az adott termékkel való elégedettség, hanem újabb 7 százalékos romlással az továbbcsökkenő tendenciát mutatott.

A jelentős ügyfélállománnyal rendelkező pénzintézetek közül egyedül az OTP, az Erste Bank és a Takarékszövetkezetek ügyfeleinek elégedettsége nem csökkent az első félévben.

Az egyedüli biztató hír az lehet, hogy a megkérdezettek átlagos hiteltörlesztésének nagysága 2009 második felére a korábbi 21 000 forintról 19 300 forintra csökkent, vagyis megállt a háztartások jövedelmi helyzetének romlása, bár a fejlődés még nem indult el – mondta Nemes Csaba a kutatást végző Scale Research ügyvezető partnere.

2008-hoz képest a folyószámla és a megtakarítás esetén is 4-4 százalékkal emelkedett azok aránya, akik több bank ajánlatát is számításba veszik a termék választáskor. Az új ajánlatokkal kapcsolatban folyószámla esetén az új ügyfelek 10 százaléka hasonlítja össze tudatosan az ajánlatokat, ezt az ügyfelek további 5 százaléka akciós, kedvező kondíciójú ajánlatok figyelembevételével egészíti ki – derül ki az 1 500 fős, reprezentatív kutatásból.

A meglévő bankhoz való hűség a megtakarítási döntéseknél tűnik legfontosabbnak. Itt fordul elő leggyakrabban, hogy az ügyfelek saját bankjuk ajánlata alapján döntenek, vagyis pusztán emiatt nem fordulnak más bankhoz. A bankok szempontjából a jó időben megtett jó ajánlat eredményes lehet: a válaszadók 34 százaléka fogalmazott megtakarításáról úgy, hogy "a bankom ajánlotta és éppen szükségem volt rá".

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.