BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobb kilátások a flottáknál

Lassulás. Az elmúlt év egészében majdnem pontosan felére zsugorodott a flottafinanszírozási piac: 2009-ben 36,2 milliárd forintot helyeztek ki az üzletágban érdekelt cégek.

A negyedéves adatokat vizsgálva ugyanakkor már árnyaltabb a kép, hiszen az utolsó három hónapban finanszírozott 11,4 milliárd forint már több mint kétszerese a júliustól októberig tartó időszakinak, igaz, a bázistól így is 55 százalékkal elmarad. A szerződések számában ugyanakkor ennél némileg kisebb, 48 százalékos mérséklődést regisztrált a lízingszövetség.
Figyelemre méltó fejlemény ugyanakkor, hogy az utolsó negyedévben már megállt az év során tapasztalható elmozdulás a használtflotta-finanszírozás felé, amely biztató jel a közeljövő szempontjából. Optimista a teljes tortából egyébként tavaly 7,7 százalékot képviselő flottaüzletág jövőjét illetően Hordós Zoltán, a Magyar Lízingszövetség elnöke is, aki szerint az üzletág 2010-ben viszonylag jól teljesíthet, hiszen sok nagyobb cég készül arra, hogy az idén bepótolja tavalyról elhalasztott járműbeszerzési tendereit. (A használt flották finanszírozása egyébként a válság ellenére sem tudott komoly részesedést szerezni, hiszen az összfinanszírozáson belül 7 százalékos szeletet képviselt.
Némileg módosult ugyanakkor az egyes finanszírozási formák megoszlása a piacon: az operatív részaránya hat százalékponttal emelkedett 2009-ben, ezzel már 72 százalékot ért el. (A maradék szeleten 27 százalékkal a pénzügyi lízing, eggyel pedig a hitel osztozik.) A szereplők száma változatlanul egy tucat környékén mozog, közöttük viszonylag egyenletesen oszlik meg a piac. A legnagyobb, több mint 20 százalékos szeletet a tortából tavaly a LeasePlan tudhatta magáénak, őt a Porsche követte 15,4, majd az MKB 14,1 százalékkal. Öt százaléknál nagyobb piaci részt ezenkívül 4 szereplő tudhatott magáénak. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.