Figyelemre méltó fejlemény ugyanakkor, hogy az utolsó negyedévben már megállt az év során tapasztalható elmozdulás a használtflotta-finanszírozás felé, amely biztató jel a közeljövő szempontjából. Optimista a teljes tortából egyébként tavaly 7,7 százalékot képviselő flottaüzletág jövőjét illetően Hordós Zoltán, a Magyar Lízingszövetség elnöke is, aki szerint az üzletág 2010-ben viszonylag jól teljesíthet, hiszen sok nagyobb cég készül arra, hogy az idén bepótolja tavalyról elhalasztott járműbeszerzési tendereit. (A használt flották finanszírozása egyébként a válság ellenére sem tudott komoly részesedést szerezni, hiszen az összfinanszírozáson belül 7 százalékos szeletet képviselt.
Némileg módosult ugyanakkor az egyes finanszírozási formák megoszlása a piacon: az operatív részaránya hat százalékponttal emelkedett 2009-ben, ezzel már 72 százalékot ért el. (A maradék szeleten 27 százalékkal a pénzügyi lízing, eggyel pedig a hitel osztozik.) A szereplők száma változatlanul egy tucat környékén mozog, közöttük viszonylag egyenletesen oszlik meg a piac. A legnagyobb, több mint 20 százalékos szeletet a tortából tavaly a LeasePlan tudhatta magáénak, őt a Porsche követte 15,4, majd az MKB 14,1 százalékkal. Öt százaléknál nagyobb piaci részt ezenkívül 4 szereplő tudhatott magáénak. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.