BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milyen sí biztosítást választ a magyar?

Beigazolódni látszik a Biztosítás.hu év eleji prognózisa, mely szerint az alkusz az értékesített utasbiztosítások számának növekedésére számít. A síszezon viszonylag késői indulása ellenére is elmondható, hogy a 2009-2010-es idény első fele a várakozásoknak megfelelően teljesített, vagyis emelkedés volt tapasztalható az eladott utasbiztosítások terén.

Bár minden eddigi rekordot megdöntött idén a hazai sípályák látogatottsága, a síszezonban eladott utasbiztosítások számának a tavalyi síszezonhoz képet bekövetkezett 24,87 százalékos növekedése azt mutatja, hogy a külföldön síelő honfitársaink száma sem csökkent a tavalyi síszezonhoz képest. Elmondhatjuk tehát, hogy a sízés szerelmesei egyaránt igénybe vették a már megszokott külföldi és az örvendetes módon egyre inkább fejlődő, hazai síterepeket is.

A jelentősebb hazai pályaüzemeltetők - a decemberi esőzések ellenére - arról számoltak be, hogy forgalmuk a terveiknek megfelelően alakul és nemcsak hozzák a tavalyi látogató- és eladott bérlet számot, hanem úgy gondolják, meg is haladhatják terveiket a síszezon hátralevő részében.

A társaság mintegy 20 ezer sí biztosítás adataiból végzett kutatásából kiderül, hogy a legtöbb kiutazó az orvosi és mentési költségeket tekinti a legfontosabb szempontnak. Ezen ügyfelek aránya ma már meghaladja a 70 százalékot. A sífelszerelések biztosítása is népszerű fedezet, ezt az ügyfelek több mint 50 százaléka választja, viszont az alkusz szerint méltánytalanul háttérbe szorul az autó assistance szolgáltatás (20 százalékban választott), holott a szerződők jelentős többsége autóval utazik a kiválasztott sípályához.

A választott termék kategóriák tekintetében is látszik a fejlődés. A síelők élnek a portál által biztosított összevetés lehetőségével és igyekeznek ár-érték arányban a nekik legmegfelelőbb utasbiztosítási terméket választani. Általános tapasztalat, hogy a síelők hajlandóak kicsivel többet fizetni a biztosításért, ha cserébe nagyobb biztonságot kapnak. Sőt, a Biztosítás.hu felmérése szerint az olcsó, de kis fedezetű termékeket szinte senki sem választja már a síeléshez.

A Biztosítás.hu-n eladott utasbiztosítások adataiból az is kiderül, hogy idén – a tavalyi évhez  hasonlóan – a síelők 98 százaléka európai úti célt választott magának és szinte mindegyikük autóval közelítette meg a síterepet. A kiutazók átlagos száma 2,2 fő körül alakult és a legtöbben, (mintegy 90 százalék), bankkártyával fizettek az utasbiztosításukért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.