Tapasztalatai szerint igencsak megszaporodtak e sajátos szervezetek elleni fogyasztói panaszok, illetve a versenyhatóság figyelmét sem kerülik el az egyszerű pénzhez jutási lehetőséggel kecsegtető ígérgetős-becsapós hirdetéseik. Van köztük új piaci szereplő, de akad nem egy olyan is, melyet már többször elmarasztalt a hivatal.
Nem véletlenül kap tehát hangsúlyt a GVH idei munkájában a fogyasztói csoportok tájékoztatási gyakorlata. Grimm Krisztina, a GVH munkatársa elmondta: a pénzügyi válság következtében nehéz anyagi helyzetbe került fogyasztói kör alkalmas „terep” a jogilag nemigen szabályozott környezetben működő szervezetek számára.
Mivel hitelhez jutni nehéz, a rászoruló kapva kap a gyakorta kifejezetten „BAR-listásoknak, nyugdíjasoknak is” címzett hirdetéseken, amelyekből – figyelemmel a fogyasztói csoportok sajátosságaira – nem feltétlenül kapnak megfelelő tájékoztatást. Kérdéses például, hogy egy BAR-listás ügyfél, aki aktuális tartozásait nem tudta fizetni, egy 10-15 év múlva esedékes vásárlási lehetőséghez szeretne-e jutni, és ha lakásfelújítás céljából köti a szerződést, ez is 10-15 év múlva lenne-e esedékes – mondta Grimm Krisztina.
A fogyasztói jelzések alapján az ügyfelek nem tudják, hogy a szerződéssel egy kockázatos rendszerbe lépnek be, melyben nem jutnak pénzösszeghez, alapvetően 10-15 évre előtakarékoskodnak, és ha vállalnak is úgynevezett „előtörlesztést”, szerencse dolga, mikor kapják meg a vásárlási lehetőséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.