Míg tavaly a banki ügyfelek 40 százaléka volt elégedett első számú pénzügyi szolgáltatójával, addig ez az arány erre az évre 29 százalékra csökkent – derül ki az IFUA Horváth&Partners és a Data Research Pénzintézeti MOSAIC felméréssorozatának legfrissebb anyagából. Az ezer fős, reprezentatív mintán készült felmérés alapján hasonló tendencia figyelhető meg a biztosítók kapcsán is, bár ott kisebb mértékben – 39-ről 33 százalékra – mérséklődött a fő szolgáltatójukkal elégedett ügyfelek aránya.
Az elégedetlenség növekedésével párhuzamosan növekedett a szolgáltató-váltást tervezők aránya is: míg tavaly a megkérdezettek 9, addig az idén már 10,9 százaléka tervezett ilyen lépést.
A biztosítóknál még szembetűnőbb a növekedés: ott 4,7-ről 7,7 százalékra emelkedett a váltást tervezők aránya. A váltás indokai között ugyanakkor a korábbinál nagyobb szerep jutott – vélhetően a válság miatt – az, hogy egy másik szolgáltató jobb ajánlatot adott. Megfigyelhető emellett az is, hogy a váltást tervezők között nagyobb az 50 év felettiek, illetve a felsőfokú végzettségűek aránya.
A felmérés eredménye szerint ugyanakkor – annak ellenére, hogy a válaszadók változatlanul nagy hányada érzi úgy, hogy érinti a válság – növekszik azok aránya is, akik hitel felvételét tervezik. Míg például tavaly a megkérdezettek mindössze 1,3 százaléka tervezte lakáscélú kölcsön felvételét, addig mostanra ez az arány 3,9 százalékra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.