BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bankok a YouTube-on? - Ez a közeljövő

A Cisco IBSG összesen 1055 amerikai fogyasztót kérdezett meg a 18 év feletti korosztályból. A kutatás célja az volt, hogy mintát nyerjenek a lakossági pénzügyi szolgáltatások generációkra vonatkozó preferenciáiról.

Az internet generáció (1980 és 1992 között születettek) a video- és a virtuális, közösség-alapú pénzügyi tanácsadást részesíti előnyben. Az 1960 előtt született (boomer, silver) generációk körében mért 17 százalékkal szemben az internet generációs fogyasztók közel 40 százaléka jelezte, hogy érdekli a hirdetőkkel folytatott videokommunikáció lehetősége.

A fenti korosztályokhoz képest az internet generáció tagjai négyszer gyakrabban tettek pénzügyi természetű észrevételeket blogokban vagy online fórumokon. 40 százalékuk használ valamilyen – elsősorban a bankok által kínált – web alapú alkalmazást arra, hogy felügyelje a kiadásait, csökkentse az adósságait, illetve maximalizálja hosszú távú megtakarításait. Az internet generáció videokommunikációs eszközökön keresztül vagy mobiltelefonon szeretne pénzügyi tanácsokat kapni

A 60-as évek előtt született generációk körében tapasztalt alig egyharmados arányhoz képest az internet generáció tagjainak több mint fele rendelkezik videokamerával. Az internet generációhoz tartozók mintegy ötöde naponta többször is ellátogat a YouTube-ra (a fenti két korosztályhoz képest ötször gyakrabban). Tagjainak 97 százaléka használ mobiltelefont.

Ez a generáció igényli a segítséget pénzügyi döntéseihez, és ebben saját bankjára is számít. Az ilyen fogyasztók több mint egyharmada véli úgy, hogy segítségre szorul pénzügyei kezelésében, míg a 60-as évek előtt született generációk képviselői közül csak minden ötödik gondolkodik így.

A csoport tagjainak több mint egyharmada leginkább a bankok tanácsadási szolgáltatásait szeretné igénybe venni. 85 százalékuk elégedett vagy nagyon elégedett a jelenlegi pénzügyi szolgáltatójával. Bár az internet generáció tagjai általában elégedettek jelenlegi bankjukkal, 26 százalékuk hajlandó lenne bankot váltani, ha azzal jobb minőségű szolgáltatásokra tehetne szert.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.