Ma délelőttig ötezerötszáz bejelentés érkezett az AEGON Magyarország biztosítóhoz az elmúlt három nap felhőszakadásai és viharai, valamint az ezt követő árvizek következtében. A becsült kárérték eléri a félmilliárd forintot, ám a biztosító egymilliárdnál nagyobb kifizetésre számít. A legtöbben a viharok által leginkább sújtott Borsodból jelentkeztek a társaságnál, a bejelentések 10 százaléka érkezett innen, elsősorban Miskolc, Edelény, Sátoraljaújhely-Sárospatak térségéből, valamint a Tolcsva és a Szinva patakok mentén fekvő településekről. A helyszínen lévő szakértők beszámolói szerint jelentős károk keletkeztek, és további bejelentések is várhatók, hiszen itt még a mentéssel vannak elfoglalva az emberek.
A tapasztalatok szerint a káreseményeket követő egy-két napban a károknak a 60 százalékát jelentik be. Borsod megye mellett sokan jeleztek károkat Budapestről és környékéről is. Az AEGON-nál immáron többen jelentkeztek a gépjárművükben keletkező viharkár miatt is: az autók beáztak, fa dőlt rájuk, illetve a jég okozott kárt bennük.
Az AEGON biztosító a hasonló óriáskároknál általában minden ötödik bejelentést telefonon rendez, vagyis a kártérítést külön kárszemle nélkül átutalja ügyfele bankszámlájára. Az AEGON azon településeken megkezdte a kárelőleg kifizetését, ahol a kitelepítésről kellett dönteni. A társaság kárszakértőket csoportosított át az időjárási problémák által különösen érintett térségekbe, így a társaság a szemleköteles károk esetében is tudja tartani a szokásos kárrendezési időt. A kárszakértők a bejelentéstől számított 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel, miközben a helyszíni szemle során speciális, érintőképernyős, hordozható számítógépre rögzítik az adatokat, számításokat. A biztosító ezért már a helyszínről el tudja indítani a kárrendezést, vagyis a banki átutalást. A szemlét követően így az ügyfelek a banki átutalási időnek megfelelő átlagosan 4 nap alatt hozzájuthatnak a kártérítéshez.
A károk elhárításához, illetve a további károk megelőzéséhez már a szemle előtt hozzá lehet fogni. A károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket meg kell őrizni, illetve fényképet, videó felvételt is elfogad a biztosító a kárbejelentés alapjául.
A Generali Biztosítóhoz ma délelőtt 10 óráig összesen 2280 kárbejelentés érkezett, a becsült kár összege 354 millió forint. A legtöbb kár - összesen 1600 - a vihar miatt keletkezett, 40-et a villám, 640-et a felhőszakadás és árvíz okozott.
A Generali folyamatosan, több csatornán fogadja a kárbejelentéseket (többek között a személyes ügyfélszolgálatokon és a Generali TeleCenteren keresztül), valamint a 48 órás kárbejelentési kötelezettséget a rendkívüli helyzetre való tekintettel meghosszabbította két hétre, hogy minden ügyfelének legyen ideje a kárrendezésre. A kisebb, 50 ezer forintot meg nem haladó károk esetében pedig telefonos kárrendezést lehetőséget is biztosít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.