Az UNIQA csoport meg tudott birkózni a 2009-ben érezhető negatív piaci hatásokkal - áll a társaság közleményében. A csoport 2009-ben a nemzetközi számvitel szerint (IFRS), vagyis a befektetési egységekhez és indexhez kötött életbiztosítások befektetési egységei nélkül 1,4 százalékkal 5012 millió euróra növelte a konszolidált díjbevételt; a devizaárfolyam-ingadozásokkal korrigált növekedés 4,8 százalék.
A csoport legerősebb pillére az ausztriai fő piac, kiegészülve az erősen diverzifikált kelet- és nyugat-európai befektetésekkel. Ausztriában az IFRS szerinti díjbevételek 2,8 százalékkal 3131 millió euróra nőttek. A piaci statisztika alapján a befektetési egységeket is beleértve az UNIQA-társaságok Ausztriában mintegy 5,2 százalékos bővülést értek el, szemben a piac mintegy 1,5 százalékos növekedésével.
Kelet- és Délkelet-Európában az UNIQA csoport tagvállalatai mintegy 1078 millió euró díjbevételt könyvelhettek el (+7,1 % a devizaárfolyam-ingadozásokkal korrigálva / 7,4% euró alapon). Nyugat-Európában az UNIQA-nak mindenekelőtt a jó olaszországi egyszeri díjas üzletágnak köszönhetően sikerült a díjbevételeket 9,5 százalékkal 802 millió euróra növelni.
A 2009-es üzleti év végleges eredménye a jelentős viharkárok, valamint a pénzügyi és gazdasági válságnak az IFRS-mérlegre gyakorolt széles körű hatásai ellenére az előrejelzésnek megfelelően 82 millió euró lett, amely 8,7 százalékkal marad el a tavalyi értéktől.
Erős évkezdés 2010-ben
Az előzetes adatok alapján az UNIQA csoport a folyó év első három hónapjában ismét jelentősen bővülni tudott – a díjbevételek 5,8 százalékkal 1710 millió euróra emelkedtek (helyi számvitel szerint, beleértve a befektetési egységeket is, nem konszolidált adatok).
Stabil piaci pozíció Magyarországon
A gazdasági világválság hatása a hazai biztosítási piacot is érzékenyen érintette, ennek ellenére az UNIQA Biztosító Zrt. 2009-ben is jó eredménnyel zárta az üzleti évet. A 2009-as üzleti évben a nem-életbiztosításokból és személybiztosításokból származó bruttó könyvelt díj 52,83 milliárd forintot tett ki. A társaság megőrizte pozícióját, továbbra is a 6. legnagyobb biztosító Magyarországon, piaci részesedése 6,4 százalék. Az UNIQA Biztosító Zrt. adózás előtti eredménye 2,45 milliárd forint.
Az UNIQA Biztosító 2009-ben is számos újdonsággal bővítette szolgáltatási körét. Bevezette többek között a Magyarországon ezidáig egyedülálló Viharjelző Rendszert és a SafeLine assistance biztosítást. Ugyancsak tavaly indult a jogvédelmi biztosítás értékesítése is, amely családi, jármű tulajdonosi, ingatlan és vadász módozatban köthető.
A változó piaci körülményekhez alkalmazkodva, valamint az ügyfelek igényét szem előtt tartva bővült a személybiztosítási termékkínálat, így a társaság továbbra is az egyik legváltozatosabb eszközalap palettával rendelkezik a piacon.
Az UNIQA 2009 augusztusában vette birtokba új fővárosi irodaházát. A Róbert Károly körúti épület amellett, hogy ideális munkakörülményeket biztosít az alkalmazottak számára, komplex, professzionális ügyfélkiszolgálást tesz lehetővé. A központi ügyfélszolgálat mellett a korábban Budapesten külön telephelyen működő gépjármű-kárfelvétel és kárszemle is itt kapott helyet.
Nem-életbiztosítások
Az új autó eladások számának jelentős visszaesése az UNIQA Biztosítónál is érződött. A nem-életbiztosítási üzletág 2009-es bruttó könyvelt díja 32,65 milliárd forintot, mely 7 százalékkal maradt el a 2008-as üzleti évi díjbevételtől. A megszolgált díj csökkenése 5,1 százalék volt. Ezzel egyidejűleg a kárráfordítás 7,2 százalékkal csökkent. A konzekvens, költségtakarékos üzemvitel megvalósításával mind a jutalék-, mind a költségráfordítás infláció alatti szinten maradt. A nem-életbiztosítások adózás előtti eredménye1,47 milliárd forint.
A gépjárműpiac visszaesését az UNIQA Biztosító a lakossági vagyonbiztosítások esetében kiemelkedő, 28 százalékos új díjbevétel-növekedéssel kompenzálta.
Személybiztosítások
A 2009-es évben az elhúzódó válság ellenére 20 milliárd forint feletti volt az életbiztosítási díjelőírás. A folyamatos díjas díjbevétel megközelítette a tavalyi szintet, míg az egyszeri díjas biztosítások díjbevétele a 2008-as kiemelkedő teljesítményhez viszonyítva - összefüggésben a tőkepiaci eseményekkel – mintegy felére esett vissza, de így is meghaladta a 7 milliárd forintot. A nehezedő gazdasági helyzet főleg a korábban jelentős szerepet játszó alternatív értékesítési csatornák és az MLM-hálózatok teljesítményét vetette vissza, miközben az UNIQA Biztosító saját értékesítési hálózata jelentősen, 33 százalékkal növelte életbiztosítási értékesítési teljesítményét.
Az egyéni betegségbiztosítások értékesítése 2009-ben is dinamikus fejlődést mutatott, az új szerzések tekintetében 18 százalékos növekedés tapasztalható, a betegségbiztosítási díjbevétel pedig 39 százalékkal nőtt.
A személybiztosítások adózás előtti eredménye 973 millió forint lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.