Az idei első negyedévben, valamint azt követően, áprilisban és májusban is drasztikusan csökkent a forgalomba helyezett új autók száma, és bár a használt gépjárművek értékesítésében látszik némi fellendülés, ez legfeljebb a kötelező biztosítások piacát érintheti pozitívan, hiszen cascót használt autóra alig-alig kötnek. A legfrissebb forgalomba helyezési statisztikák szerint az elmúlt hónapban kevesebb mint 3400 új személygépkocsit regisztráltak a hatóságok, miközben tavaly májusban még több mint 4500-at. Az idei első öt hónap összesített mérlege ennél is nagyobb zuhanást mutat: az előző év azonos időszakához képest 2010-ben csaknem felével zsugorodott a regisztrált új autók száma. Tavaly májusig csaknem 34 ezer, az idén mindössze 17 ezer új autót helyeztek forgalomba.
„Az autópiac zsugorodása a cascodíjbevételek alakulásán is érezhető, emiatt azt látjuk, hogy ebben a szegmensben hosszabb távon látványos átrendeződés is bekövetkezhet” – véli Csikós Dániel. A jövő egyértelműen az, hogy a casco és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) terméket mind termékfejlesztési, mind értékesítési oldalon össze kell hangolni, és egy biztosításként, komplex csomagként kezelni árban és szolgáltatásban egyaránt. Az eddigi tapasztalatok alapján a biztosítási díjak csökkenése, illetve a különféle részkockázatokra fedezetet nyújtó olcsóbb, részcascobiztosítások megjelenése nem élénkítette a piacot. A pénzügyi felügyelet statisztikái szerint a cascopiac díjbevétele folyamatosan csökken: az idei első negyedévben már alig haladta meg a 24 milliárd forintot, míg tavaly még 26 milliárd forint fölött volt.
Biztató lehet viszont az az új tendencia, amelynek első jelei most körvonalazódnak: egyre többen gondolkodnak komplex gépjármű-biztosításban, nem pedig külön kgfb-ben és cascóban. A Genertel tapasztalatai szerint az autósok egyre nagyobb hányada köt cascót is a kötelezője mellé, ha gépjármű-biztosítási csomagja díját egyszerűen és gyorsan kiszámíthatja, valamint közös kötés esetén nemcsak a kötelezőkampányban, hanem akár év közben is kedvezményt, illetve teljes körű szolgáltatást kap.
A Genertel a tavalyi kgfb-kampányban vezette be új tarifaszámítási módszerét, amely a kötelező biztosítási díjhoz szükséges paraméterek alapján kiszámítja az autósnak a casco díját is. A cascót kötő ügyfelek ötöde már az új tarifálási rendszernek köszönhetően szerződött a társasághoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.