A szaporodó szélsőséges időjárási események évről évre egyre több kárt és kellemetlenséget okoznak, ezért a Generali felelős biztosítóként nemcsak a kár bekövetkezte után, hanem a megelőzésben is segítséget kíván nyújtani ügyfeleinek.
A Generali adatai szerint 2009-ben a vagyonbiztosításokkal kapcsolatos káresetek 23 százalékát a szélsőséges időjárás okozta károk tették ki, csaknem 48 000 bejelentés érkezett a társasághoz. A biztosító tavaly mintegy 5 milliárd forintot fizetett ki meteorológiai kárra, melyből a legtöbbet a vihar által okozott károk jelentették.
„A zivatarok 85%-a a májustól-augusztusig tartó időszakban, míg azok 95%-a a nyári félévben kerül regisztrálásra; számuk országos szinten évente 28 és 33 közé tehető. Mivel a viharokat gyakran kísérik viharos széllökések, jégeső, felhőszakadás - ez akár villámárvizet is generálhat - jelentős anyagi károkat okozhatnak” – mondta Kurunczi Rita, az Időkép.hu meteorológusa.
Az idei szélsőséges időjárás miatt május 31-ig 16 060 viharkár-bejelentés érkezett a biztosítóhoz, a teljes ráfordítás megközelíti a 3 milliárd forintot, a bejelentett károknak mintegy 85% százalékát már lezárta a Generali.
„Felelős biztosítóként fontosnak tartottuk, hogy a kármegelőzésben is segítséget nyújtsunk, ezért indítottuk el díjmentes sms viharjelző szolgáltatásunkat, amelyet minden lakás- és gépjármű-biztosítással rendelkező ügyfelünk igénybe vehet. A veszélyjelzést az Időkép.hu meteorológusaival együttműködve SMS-ben küldjük - elektronikus kommunikációt engedélyező - ügyfeleinknek lakás- vagy gépjármű-biztosítási szerződésük irányítószáma alapján, abban az esetben, ha 1-2 órán belül szélvihar, jégeső, villámcsapás, felhőszakadás, ónos eső, erős havazás, vagy hófúvás alakul ki az érintett térségben. Az sms üzenetben a Generali rövid kármegelőzési tanácsot is ad” – mondta Szikszai József, a Generali vagyon-kárrendezési divíziójának vezetője.
„Amennyiben ügyfeleink igénybe szeretnék venni a Generali sms viharjelző szolgáltatásunkat, csak annyit kell tenniük, hogy gépjármű- vagy lakásbiztosítási szerződésük megkötésekor jóváhagyják az elektronikus kommunikációt. Az elektronikus kommunikáció engedélyezésére utólag is van lehetőség ügyfélszolgálati irodáinkban. Biztosítónk a szolgáltatás aktiválásáról sms-értesítést küld” – tette hozzá Szikszai József.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.