Márpedig a piaci szereplőknek lenne mit behozni, hiszen tavaly derekasan lefékezett a hazai hitelkártyapiac: a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint 2009-ben bő 230 ezerrel, alig több mint másfél millióra csökkent az itthon használatban lévő hitelkártyák száma, a forgalom pedig 4,3 százalékkal, 324 milliárd forintra apadt.
Az Erste Banknál közöltek szerint náluk már az első fél évben növekedett a hitelkártya-igénylés, ennek eredményeként az új kibocsátások száma meghaladja a felbontott szerződésekét. A CIB Banknál pedig nincs különösebb változás sem a plasztikok darabszámában, sem a kereslet alakulását illetően, ám ez utóbbinál – tették hozzá – a karácsonyi ünnepek előtti időszakban megszokott a nagyobb felfutás.
A hitelkeretek kihasználtsága ugyanakkor – árulták el a CIB-nél – az év eleje óta folyamatosan nő. Ennek pedig két oka lehet: egyrészt a válság miatt egyre többen kényszerülnek arra, hogy a keretjellegű hiteleiket is igénybe vegyék a mindennapi megélhetéshez, másrészt pedig a CIB-nél kifejezetten megéri kihasználni a keretet, hiszen a vásárlások után jóváírás történik a számlán.
A keresletösztönző, promóciós ajánlatokkal persze a CIB nincs egyedül. Az FHB Kereskedelmi Bank például az első éves kártyadíj felét engedi el új plasztik igénylésekor, a hitelkártyapiacon különösen aktív Citibank pedig megújította tavalyi akcióját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.