BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hitelkártyapiac - Ki mivel csábítja az ügyfeleket?

Bár a hazai hitelintézetek már legalább annyi új hitelkártyát bocsátanak ki, mint amennyit önként vagy kényszerből visszaadnak az ügyfelek, még inkább stagnálásról, mint újrainduló növekedésről lehet beszélni – derül ki a piaci szereplők nyilatkozataiból.

Márpedig a piaci szereplőknek lenne mit behozni, hiszen tavaly derekasan lefékezett a hazai hitelkártyapiac: a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint 2009-ben bő 230 ezerrel, alig több mint másfél millióra csökkent az itthon használatban lévő hitelkártyák száma, a forgalom pedig 4,3 százalékkal, 324 milliárd forintra apadt.

Az Erste Banknál közöltek szerint náluk már az első fél évben növekedett a hitelkártya-igénylés, ennek eredményeként az új kibocsátások száma meghaladja a felbontott szerződésekét. A CIB Banknál pedig nincs különösebb változás sem a plasztikok darabszámában, sem a kereslet alakulását illetően, ám ez utóbbinál – tették hozzá – a karácsonyi ünnepek előtti időszakban megszokott a nagyobb felfutás.

A hitelkeretek kihasználtsága ugyanakkor – árulták el a CIB-nél – az év eleje óta folyamatosan nő. Ennek pedig két oka lehet: egyrészt a válság miatt egyre többen kényszerülnek arra, hogy a keretjellegű hiteleiket is igénybe vegyék a mindennapi megélhetéshez, másrészt pedig a CIB-nél kifejezetten megéri kihasználni a keretet, hiszen a vásárlások után jóváírás történik a számlán.

A keresletösztönző, promóciós ajánlatokkal persze a CIB nincs egyedül. Az FHB Kereskedelmi Bank például az első éves kártyadíj felét engedi el új plasztik igénylésekor, a hitelkártyapiacon különösen aktív Citibank pedig megújította tavalyi akcióját.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.