A felügyelet honlapján szerdán közzétett határozat szerint a K&H Bank ügyfele az államilag támogatott lakáskölcsönhöz kapcsolódó megelőlegező kölcsön visszafizetésére halasztást kért, mert a gyermekvállalási kötelezettségét egészségügyi okokból nem tudta határidőre teljesíteni. Kérelmére azonban a bank nem adott írásban választ, majd a határidő letelte után, az ügyfél előzetes értesítése nélkül a megelőlegező kölcsönt hitellé alakította, és megkezdte a törlesztőrészletek levonását az ügyfél számlájáról.
Az ügyfél ezután a felügyelethez fordult, amely megállapította, hogy a bank nem az elvárható szakmai gondossággal járt el az ügyfél tájékoztatása során, és ezzel megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény előírásait.
Az MKB Bankot azért bírságolta meg a felügyelet, mert a panaszos ügyfél két átutalási megbízását az adóhatóság felé ügyintézői mulasztás következtében nem teljesítette a bank. A megbízások csak hónapok múlva, az ismételt benyújtást követően teljesültek. Ráadásul a bank az ügyfél panaszbejelentésére is csak késve, jóval az előírt 15 napos határidő lejárta után válaszolt.
A bank ugyanakkor vállalta, hogy az átutalás teljesítésének elmulasztása következményeként felmerülő esetleges károkat megtéríti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.