A KSH legfrissebb adatai szerint ez év első hat hónapjában 7072 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt, ezek 68 százaléka lakott területen belül. Mindez átlagosan napi közel negyven személyi sérüléses balesetet jelent. Ezek 63 százalékát személygépkocsik okozták, 92 százalékban a sofőrök hibáztak és mindössze 8 százalékban a gyalogosok.
Jákfalvi Zoltán, a Generali gépjármű-üzletági igazgatója szerint a biztosítótársaságnál regisztrált károk számából jól látható, hogy a közúti közlekedési balesetek gyakorisága szinte alig változott az elmúlt egy évben. „Bár 2009. január és augusztus között cascóval rendelkező ügyfeleink 18 443 ütközésből adódó járműkárt jelentettek be, 2010-ben pedig 17 315-öt, a kötelező biztosításokkal rendelkezők között nőtt az esetszám. Itt közel 10 százalékos emelkedést tapasztaltunk” – tette hozzá.
Az ütközésből adódó összes kár – jármű-, dologi, üvegkár, assistance, személyi sérülés – darabszámát tekintve is hasonló képet kapunk. A cascóval rendelkező ügyfelek között minimális csökkenés, míg a kötelező biztosítással rendelkezők között növekedés tapasztalható. A több mint nyolcmilliárd forintos kárkifizetésekből a Generali 2010-ben augusztus végéig összesen több mint 7,2 milliárdot fizetett ki ütközésből származó károkra, a fennmaradó részt elemi, valamint rongálás miatti és lopásból eredő károkra fizette ki a társaság.
Legyen szó akármilyen „apró” közlekedési balesetről, mindöszsze néhány pillanat leforgása alatt is tetemes, akár sok millió forintos kár keletkezhet. Általános tévhit, hogy a baleseti károk fedezésére elegendő a kötelező biztosítás, hiszen saját hibánkból is okozhatunk kárt önmagunknak. Érdemes tehát a megfelelő lélekjelenlét mellett olyan biztosítási csomaggal is rendelkeznünk, amely teljes körű védelmet kínál az általunk, illetve mások által okozott balesetek esetén is.
„Ez év augusztus 25-ig biztosítónk mintegy 5,5 milliárd forintot fizetett ki cascós ügyfeleinek kárrendezésre. A legnagyobb összegű kifizetésünk 2010-ben – egy lopáskárral kapcsolatosan – megközelítette a 16 millió forintot, ugyanakkor továbbra is az ütközésből adódó jármű- és üvegkár volt a leggyakoribb, a kifizetések átlagos nagysága pedig elérte a 250 ezer forintot” – elemezte az adatokat Jákfalvi Zoltán.
Bár a jól megválasztott biztosítás – felelős vezetési kultúrával párosulva – a legtöbb esetben megnyugtató megoldás, károk így is keletkezhetnek. Ebben az esetben pedig sok múlik azon, a biztosító mennyire veszi figyelembe a kárrendezés során az ügyfél érdekeit.
„A kárrendezésnél – a kifizetett összegek mellett – tapasztalataim szerint a korrekt hozzáállás és a gyorsaság a legfontosabb. A Generalinál például az esetek 80 százalékában két napon belül sor kerül a kárfelvételre, és minden ötödiknél öt napon belül le is zárjuk az ügyet”– mondta Jákfalvi Zoltán.
Annak érdekében, hogy minden gépjármű-tulajdonos – függetlenül a vezetési szokásaitól, gépkocsija korától és anyagi lehetőségeitől – megtalálhassa a számára legmegfelelőbb casco biztosítást, a Generali különféle csomagokat dolgozott ki. „A teljes körű casco biztosítás egész Európában védelmet garantál az ügyfelek számára, de köthető olyan konstrukció is, amely kifejezetten azon vezetőknek jelent megoldást, akik idősebb gépjárművüket szeretnék biztonságban tudni. A Lopás Casco ezzel szemben a vezetési tudásukban bízó ügyfeleknek ajánlott, akik kizárólag lopás ellen szeretnék biztosítani autójukat, és nem kívánják a teljes körű casco díját kifizetni. Ezek a biztosítások természetesen más kiegészítő biztosításokkal együtt is megköthetők, így kaphatunk minden szempontból megfelelő megoldást” – vázolta a különböző lehetőségeket Jákfalvi Zoltán. A casco biztosítás például kombinálható baleset-biztosítással is, így az anyagi károk mellett a személyi sérüléseket is rendező csomagot kapunk, függetlenül attól, hogy a balesetet a biztosított okozta-e vagy sem.
Casco nélkül a javítás költsége – alkatrészekkel együtt – 346 681 forint
Cascóval és minimális önrészszel a javítás költsége a tulajdonosnak 34 668 forint
Egyéves Suzuki Swift 1.3-ra parkolóban sérülten talál rá a tulajdonosa, bal hátsó ajtó cseréje és a bal első ajtó fényezése szükséges
Casco nélkül a javítás költsége – alkatrészekkel együtt – 183 156 forint
Cascóval és 10 százalékos önrésszel a javítás költsége a tulajdonosnak 30 000 forint
Casco nélkül a javítás költsége – alkatrészekkel együtt – 346 681 forint
Cascóval és minimális önrészszel a javítás költsége a tulajdonosnak 34 668 forint
Egyéves Suzuki Swift 1.3-ra parkolóban sérülten talál rá a tulajdonosa, bal hátsó ajtó cseréje és a bal első ajtó fényezése szükséges
Casco nélkül a javítás költsége – alkatrészekkel együtt – 183 156 forint
Cascóval és 10 százalékos önrésszel a javítás költsége a tulajdonosnak 30 000 forint
Károk az utakon – Nem elég felelősen vezetni A KSH legfrissebb adatai szerint ez év első hat hónapjában 7072 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.