A jövő héttől indul Magyarországon a kgfb-kampány, amelyen minden eddiginél több tarifálásra és váltásra számítanak a szakemberek. Ennek legfőbb oka, hogy a korábbi hengerűrtartalom alapján kalkulált díjakat felváltják a teljesítményalapú tarifák – közölte Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese. A Generalinál az ügyfelek 30 százalékának lehet így a korábbinál legalább 10 százalékkal magasabb, és ugyancsak 30 százalékának minimum 10 százalékkal alacsonyabb a jövő évi díja.
A nagyfokú díjeltérés miatt minden korábbinál többen számolhatják át az internetes oldalakon a tarifáikat. A Generali szerint épp ezért nem a tavalyi, utolsónak kikiáltott volt az igazi „nagy kampány”, hanem az idei lehet az, még annak ellenére is, hogy az évközben autót vásárló, és így év közben biztosítást kötő kliensek ezúttal kimaradnak a váltásból.
Tavaly egyébként a kampányidőszakban egymillió autós cserélte le a biztosítóját, emellett félmillióan voltak, akik korábbi biztosítójuknál kötötték újra a kötelezőt, mivel így alacsonyabb díjat értek el, mintha folytatták volna a meglévő szerződésüket. Ennek részben az a biztosítói stratégia volt az oka, hogy a cégek a nagyobb kockázatú ügyfelek díját nem merték felemelni, cserébe a kisebb kockázatúakét nem csökkentették, de utóbbiak, ha élelmesek voltak, az új ügyfeleknek szóló, a verseny miatt alacsonyabb díjon újraköthették a szerződést. A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) egyébként próbált ez ellen fellépni, és október elején publikált vezetői körlevelében közölte, megszüntetné azt a gyakorlatot, amely szerint az új és régi ügyfeleknek szóló tarifák indokolatlanul és jelentősen eltérnek egymástól.
Ilics szerint az idei kampányban a biztosítók zöme kénytelen lesz kockázatarányosan átárazni a szerződéseit. Mivel rengeteg mozgás várható a piacon, azok a cégek, amelyek nem képesek automatizálni a szerződések kezelését, komoly problémákkal szembesülhetnek. A reklamációkra is fel kell készülni, sok hibás adat van ugyanis a nyilvántartásokban az autók teljesítményét illetően, úgy tűnik, ezeket a biztosítók fogják majd kijavítani.
A Generali komoly díjcsökkenésre már nem számít az idén. A társaság a kampány végére szeretné megőrizni az 500 ezer fölötti (Genertellel együtt 600 ezer fölötti) szerződésszámát. A kgfb-üzletág egyénként a társaságnál nullszaldós, és úgy látják, mintegy 200 ezer az a kritikus szerződésszám, amely alatt nem lehet rentábilisan kgfb-üzletágat működtetni.
Mivel a kgfb-szerződések évfordulója most már nem feltétlenül január 1-je, hanem a szerződéskötés évfordulója, így a kgfb-k és a cascók fordulónapja egybeesik. Ez a casco-piacon is nagyobb mozgásokat hozhat. A Generalinál jelenleg már egyszerre lehet kalkulálni tarifát a cascóra és a kgfb-re. Ilics szerint a cascónál is megjelenhet a jövőben az a szemlélet, ami a kgfb-piacon már uralkodóvá vált, hogy egyre inkább az ügyfél kockázata és nem az autó alapján kalkulálnak díjat. A Generalinál például a casco díjákalkulációba tarifálási paraméterként megjelent a kgfb-s bónuszfokozat is, hiszen azok a kliensek, akik kevesebb balesetet okoznak, az autójukat is valószínűleg ritkábban törik össze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.