BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövőre az autósok harmadának nő a kgfb díja

Új mérföldkőhöz érkezett a hazai kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piac – közölte hétfői sajtótájékoztatóján a Generali. A teljesítményalapú tarifálás alaposan átrendezheti a piacot a szakértők szerint.

A jövő héttől indul Magyarországon a kgfb-kampány, amelyen minden eddiginél több tarifálásra és váltásra számítanak a szakemberek. Ennek legfőbb oka, hogy a korábbi hengerűrtartalom alapján kalkulált díjakat felváltják a teljesítményalapú tarifák – közölte Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese. A Generalinál az ügyfelek 30 százalékának lehet így a korábbinál legalább 10 százalékkal magasabb, és ugyancsak 30 százalékának minimum 10 százalékkal alacsonyabb a jövő évi díja.

A nagyfokú díjeltérés miatt minden korábbinál többen számolhatják át az internetes oldalakon a tarifáikat. A Generali szerint épp ezért nem a tavalyi, utolsónak kikiáltott volt az igazi „nagy kampány”, hanem az idei lehet az, még annak ellenére is, hogy az évközben autót vásárló, és így év közben biztosítást kötő kliensek ezúttal kimaradnak a váltásból.

Tavaly egyébként a kampányidőszakban egymillió autós cserélte le a biztosítóját, emellett félmillióan voltak, akik korábbi biztosítójuknál kötötték újra a kötelezőt, mivel így alacsonyabb díjat értek el, mintha folytatták volna a meglévő szerződésüket. Ennek részben az a biztosítói stratégia volt az oka, hogy a cégek a nagyobb kockázatú ügyfelek díját nem merték felemelni, cserébe a kisebb kockázatúakét nem csökkentették, de utóbbiak, ha élelmesek voltak, az új ügyfeleknek szóló, a verseny miatt alacsonyabb díjon újraköthették a szerződést. A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) egyébként próbált ez ellen fellépni, és október elején publikált vezetői körlevelében közölte, megszüntetné azt a gyakorlatot, amely szerint az új és régi ügyfeleknek szóló tarifák indokolatlanul és jelentősen eltérnek egymástól.

Ilics szerint az idei kampányban a biztosítók zöme kénytelen lesz kockázatarányosan átárazni a szerződéseit. Mivel rengeteg mozgás várható a piacon, azok a cégek, amelyek nem képesek automatizálni a szerződések kezelését, komoly problémákkal szembesülhetnek. A reklamációkra is fel kell készülni, sok hibás adat van ugyanis a nyilvántartásokban az autók teljesítményét illetően, úgy tűnik, ezeket a biztosítók fogják majd kijavítani.

A Generali komoly díjcsökkenésre már nem számít az idén. A társaság a kampány végére szeretné megőrizni az 500 ezer fölötti (Genertellel együtt 600 ezer fölötti) szerződésszámát. A kgfb-üzletág egyénként a társaságnál nullszaldós, és úgy látják, mintegy 200 ezer az a kritikus szerződésszám, amely alatt nem lehet rentábilisan kgfb-üzletágat működtetni.

Mivel a kgfb-szerződések évfordulója most már nem feltétlenül január 1-je, hanem a szerződéskötés évfordulója, így a kgfb-k és a cascók fordulónapja egybeesik. Ez a casco-piacon is nagyobb mozgásokat hozhat. A Generalinál jelenleg már egyszerre lehet kalkulálni tarifát a cascóra és a kgfb-re. Ilics szerint a cascónál is megjelenhet a jövőben az a szemlélet, ami a kgfb-piacon már uralkodóvá vált, hogy egyre inkább az ügyfél kockázata és nem az autó alapján kalkulálnak díjat. A Generalinál például a casco díjákalkulációba tarifálási paraméterként megjelent a kgfb-s bónuszfokozat is, hiszen azok a kliensek, akik kevesebb balesetet okoznak, az autójukat is valószínűleg ritkábban törik össze.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.