A felmérés tanúsága szerint az autósok beletörődtek abba – a biztosítási szakemberek többsége által már jó ideje hangoztatott – ténybe, hogy a kötelező biztosítások díjának további csökkentését a biztosítók már képtelenek lennének kigazdálkodni. Erre utal legalábbis az a tény, hogy a válaszadók 38 százaléka stagnálást, 35 százaléka pedig emelkedést vár a 2011-es tarifákban.
A kotelezo.hu felmérésében részt vevők 9,6 százaléka arról számolt be, hogy az idén vett új gépjárművet. Az új szabályozás szerint ők már nem vesznek részt az év végi kampányban. Erről azonban jelentős részük nem feltétlenül tud, hiszen kétharmaduk lehetségesnek tartja, hogy új biztosítás után nézzen az idei kampányban is. Mindez Lantos szerint fontos tájékoztató feladatot ró a biztosítókra és az alkuszokra, hiszen aki úgy vált biztosítást, hogy a régi nem jár le az év végén, az komoly bajba is kerülhet. Új szerződése ugyanis érvénytelen lesz, ám ha erről nem tud, és nem fizeti tovább az eredeti biztosítás díját, néhány hónapon belül tudtán kívül kötelező nélkül marad.
A kotelezo.hu kérdéseire választ adó autósok 21 százaléka már évi kétezer forint alatt is hajlandó új kötelezőt kötni, további 41 százaléknak elegendő a váltáshoz az, ha 2000-5000 forint közötti összeget tud megtakarítani. Mindössze a résztvevők 12 százaléka jelezte azt, hogy 10 ezer forint alatt nem kívánnak belefogni a biztosításváltás folyamatába.
Az online alkuszok szerepe a felmérésben nyert válaszok alapján az idén is meghatározó lesz: 59 százalék tervez alkuszon keresztül, 26 százalék biztosítói honlapokon, míg 13 százalék személyes úton tájékozódni az új lehetőségekről. A váltás során a legfontosabbnak azt tartják a megkérdezett autósok, hogy egy helyen lássák az összes biztosító ajánlatát (4 fokú skálán 3,76-os átlag), árgaranciát kapjanak (3,73), és néhány perc alatt el tudják végezni a szükséges műveleteket (3,70). Szintén fontos szempont az is, hogy az előző biztosítást is felmondják az autós helyett (3,29). „Ez a szempont vélhetőleg azért kapott kisebb értéket, mert az alkuszokon keresztül tarifáló autósok ezt a szolgáltatást ma már automatikusnak, magától értetődőnek veszik.” – magyarázza Lantos Lóránt.
A kotelezo.hu felmérése arra is rákérdezett, hogy az autósok az előző kampányban tapasztaltak-e valamilyen problémát. 84 százalékuk számára a folyamat problémamentes volt. 7 százalék jelezte, hogy késve kapta meg a befizetéshez szükséges csekket (igaz, az idén nem 30, hanem 60 nap haladékot kaphattak az ügyfelek az első díjrészlet befizetésére, így a csúszás a korábbi éveknél kevesebb gondot okozhatott). Az autósok 6 százalékának az volt a panasza, hogy az új biztosítója nem megfelelő bónusz-malusz kategóriába sorolta őt. A fennmaradó panaszok főként különféle egyéb, adminisztrációs problémákra vonatkoztak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.