Oguzhan Dincer, Russell Gregory-Allen és Hany Shawky a témában végzett eddigi kutatásokat összegezve arra a következtetésre jutnak, hogy nincs egyértelmű összefüggés egy adott befektetési cég profitja és az MBA-vel rendelkező menedzserek alkalmazása között. Az viszont látható, hogy az MBA végzettségű szakemberek által (is) irányított vállalkozások magasabb kockázatot vállalnak, mint azok, amelyeket CFA-k (Chartered Financial Accountant, Okleveles Pénzügyi Elemző) irányítanak.
A Financial Times szerint ez a felfedezés azért érdekes, mert összhangban van azzal a képpel, amely a közvéleményben él az MBA és a CFA közötti különbségről. Eszerint az előbbi optimistán közelít a helyzetekhez és hajlamos azt hinni, hogy nyereséggel zárul minden, amibe belevág, ezt erősíti az a tény, hogy ért az eladáshoz. Az utóbbi viszont óvatosabb és inkább az íróasztala mögött ülve elemez, semmint hogy az ügyfelekkel találkozzon. A közvélekedés szerint az MBA legszívesebben befektetési bankárként dolgozik, míg a CFA inkább pénzügyi elemzőként vagy gazdasági igazgatóként találja meg a helyét.
A lap emlékeztet arra, hogy egy mély ismeretekkel rendelkező, de hatékony kommunikációra képtelen üzletember vélhetően alul marad a jól reprezentáló, de kevesebb tudással bíró ellenfelével szemben. Vagyis semmi nem garantálja, hogy aki jól halandzsázik, rövid távon nem fog annyit keresni, mint egy tanult elemző. Elvileg idővel azután a szakértő győz a kommunikátor felett, de az elmúlt 40 év pénzpiacának tapasztalatai nem feltétlenül igazolják ezt.
Ráadásul a felmérés kimutatja, hogy nincs olyan képzés, amely szükséges vagy elégséges lenne az üzleti sikerhez. Az elmúlt években olyan befektetők is komoly vagyonra tettek szert akik nem rendelkeztek MBA-vel, sőt, olyanok is, akik egyáltalán nem végeztek pénzügyi képzést. A szerző szerint nem mutatható ki, hogy azok a befektetési cégek, amelyek a legjobb egyetemekről válogatják ki a menedzsereiket, valóban a legjobb eredményeket érik is el. Sőt, sok esetben akadályt jelent számukra az, hogy nem tudnak kiszabadulni bizonyos pénzügyi működési modellek fogságából, amelyeket az oktatás során neveltek beléjük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.