A két évvel ezelőtt kezdődött válságig akár induló befizetés nélkül, és akár 10 éves futamidőre is lehetett autót vásárolni, többnyire deviza hitelre, vagy pedig deviza alapú lízing-konstrukcióban. Mára - az árfolyam-változás miatt - az ügyfelek törlesztő részlete svájci frank esetén 30 százalékkal, az eurós konstrukciónál 10-15 százalékkal, míg japán jenben való eladósodásnál akár 45 százalékkal is megnőtt. A Lombard kalkulációja szerint az autós hitel- és lízing finanszírozást igénybe vevők mintegy 10 százaléka nem tud fizetni.
A finanszírozóknak sem érdekük a szerződés felmondása, és az autó visszavétele, ezért különböző konstrukciókkal segítenek a bajba jutott ügyfeleiken, és magukon is. Ehhez azonban az kell, hogy az ügyfél kapcsolatba lépjen velük, de erre előzetesen csak 6-8 százalékuk hajlandó, legtöbben csak a fizetési felszólításra reagálnak - áll a közleményben.
A finanszírozók az ügyfél átmeneti nehézsége esetén megengedik neki, hogy az aktuális díjat később fizesse, netán néhány hónapig ne fizessen, illetve a futamidő kitolásával csökkentik a havi díjat. Aki az induló havi törlesztést tudja fizetni, annak ezen fixálják a díjat, viszont az eredeti futamidő meghosszabbodik mindaddig, amíg az árfolyam-különbözetet nem törleszti az ügyfél.
Ha az ügyfél tartósan nem tud fizetni, akkor a finanszírozó megengedi neki azt, hogy maga keressen olyan vevőt a kocsijára, aki átvállalja a további törlesztést.
Az állam a válság miatt kötelezővé tette a minimum 20 százalék önerőt, az adós hitelképességének a vizsgálatát, illetve tiltja a deviza alapú finanszírozást az autóknál is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.