Elsősorban a saját megérzéseinkre vagy családtagjaink tanácsaira hallgatunk a szakértők útmutatása helyett, amikor meghozzuk pénzügyekkel kapcsolatos döntéseinket. Legalábbis ezt tükrözik az OTP Alapkezelő megbízásából készített kutatás eredményei. Az 500 fő személyes megkérdezésével készült kutatás a hazai megtakarítással rendelkező lakosság pénzügyi kultúráját vizsgálta.
A kutatás szerint az önálló döntés elsősorban a férfiakra jellemző: a megkérdezett egyedül álló férfi válaszadók 82 százaléka állította, hogy maga hozza meg döntéseit, míg ugyanez az arány a női válaszadók között mindössze 48 százalék. Hasonló különbségeket találunk, ha a házas megkérdezetteket vizsgáljuk: A házasságban élő férfiak 40 százaléka dönt egyedül, szemben a férjezett nők 22 százalékával. A családokon belül tehát inkább a férfiak hozzák meg a jelentős pénzügyi döntéseket.
A bankok szakértelmének szerepe mindössze a pénzügyi tájékozódás során jelentős a válaszadók szerint. Azonban a pénzintézetek információforrásként sem állnak első helyen, csak a második helyre szorultak az internet mögött. A megkérdezettek több mint egyharmada (35 százalék) válaszolta ugyanis, hogy elsősorban az interneten tájékozódik pénzügyi kérdésekben.
A bankok, mint információforrás, a második helyen szerepeltek, a megkérdezettek 30 százaléka válaszolta, hogy elsősorban innen szerzi be az információkat. Érdekesség hogy a családot csak 5 százalék gondolta megfelelő információforrásnak, míg az ismerősöket 10,6 százalék. A tömegmédiumok közül a televízió számít a legfontosabb információforrásnak, a megkérdezettek közel 15 százaléka állította, hogy elsősorban a televízióból tájékozódik pénzügyi döntések terén.
A válság után nem okoz meglepetést az a tendencia, hogy a lakosság már nem bízik annyira a bankokban illetve a pénzügyi tanácsadókban, mint rokonaiban, barátaiban - véli Gáti László az OTP Alapkezelő értékesítési és marketing igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.