A 2010. év során bekövetkezett rendkívüli károk és a biztosítótársaságokat is sújtó bankadó ellenére a magyar biztosítási piac 3. legnagyobb szereplője előzetes, nem auditált eredménye nyereséget mutat, hiszen 3, 474 milliárd forintot tett ki 2010-ben, ám ez kevesebb mint harmada a 2009-esnek.
Nehéz év volt 2010 – közölte Yann Ménétrier, a Groupama Garancia vezérigazgatója a cég eredményeit ismertető sajtótájékoztatón.
„Az elmúlt év kihívásokkal teli volt a biztosítószektor és a Groupama Garancia Biztosító számára is. Még mindig érezhető a gazdasági válság hatása, melyet csak tetézett a Magyarországon minden idők legtöbb biztosítási kárát okozó május-júniusi időjárási katasztrófa. A Groupama Garancia Biztosító sikeresen helytállt ebben a rendkívüli környezetben, sőt több területen is tovább tudott fejlődni a Társaság munkatársai rendkívüli helytállásának köszönhetően. Az év során befejeztük a fúziót követő integrációs folyamatokat is, ezzel egy időben modernizáltuk az értékesítési hálózatunkat. A szolgáltatásaink folyamatos fejlesztésével és a szakmai folyamataink javításával igyekeztünk a lehető legjobban megfelelni a válság által megpróbált ügyfeleink igényeinek” – értékelte az évet Ménétrier.
A szektor eredményességét ugyanakkor jelentősen csökkentette a 2010 őszén bevezetett pénzintézeteket sújtó különadó. A 2010 május-júniusában bekövetkezett rendkívül súlyos időjárási események szintén súlyos következményekkel jártak a szakma számára: csak a Groupama Garancia Biztosító esetében több mint 75 ezer kárbejelentést és 7,26 milliárd forint kárkifizetést generáltak a viharok, esőzések és árvizek.
Életbiztosítási-üzletág
Az elmúlt év kiemelkedően sikeres volt az életbiztosítási területen a Groupama Garancia Biztosító számára. Az élet-üzletág díjbevétele – a folyamatos termék-innovációnak, valamint saját hálózata, és stratégiai partnere, az OTP Bank eredményes munkájának köszönhetően – 46,6 milliárd forint volt, mely az előző évihez képest 12%-os növekedést jelent, és 10,53%-os piaci részesedéssel a harmadik hely megszerzését jelenti.
Az üzletág bevételében jelentős szereppel bírt az egyszeri díjas életbiztosítások kiemelkedően jó teljesítménye, amelynek díjbevétele 29,4 milliárd forint volt, mely az elmúlt évhez viszonyítva 22%-os növekedést jelent.
A Groupama Garancia Biztosító 2010-ben kiemelt figyelmet szentelt a folyamatos díjas életbiztosítási termékfejlesztésre, valamint saját hálózata értékesítési hatékonyságának fejlesztésére. Mivel a fogyasztóknak egyre nagyobb az igénye arra, hogy tőkevédelmet is nyújtó rendszeres megtakarítással rendelkezzenek, a Társaság két új, tőkegaranciát is nyújtó folyamatos díjas életbiztosítási terméket – Royal és Quantum termékek – vezetett be nagy sikerrel, összesen 17,2 milliárd forint értékben.
Nem-életbiztosítási üzletág: stabil állomány
A nem-életbiztosítási üzletágban a biztosítható javak értékesítésének visszaesése (autó és ingatlan értékesítés), a hitelfeltételek szigorítása és a családok jövedelmének csökkenése miatt a piac tovább csökkent, immár a második éve. A Groupama Garancia Biztosító a nem-életbiztosítási üzletágban minimális mértékű visszaesést mutat, így díjbevétele (-1%) 44,7 milliárd forint volt. Mindezzel együtt sikerült megerősítenie piaci pozícióját, azaz 11,14%-os piaci részesedését.
A lakásbiztosítási piacon a biztosítótársaság továbbra is a 2. legtöbb szerződéssel rendelkező szereplő. Az egyre inkább szűkülő piacon 4 szolgáltatáscsomagba épülő termékkínálatának megújításával és szolgáltatásainak fejlesztésével sikeresen kezelte biztosítási állományát, ennek köszönhetően az innen származó díjbevétel megközelítette a 16 milliárd forintot.
A bankadó ellenére pozitív eredmény
Az élet- és a nem-életbiztosítási üzletágban elért sikereinek köszönhetően a Groupama Garancia Biztosító összesen 91,303 milliárd forint díjbevételt ért el 2010-ben, amely 5 százalékos emelkedést jelent 2009-hez képest.
A Groupama Garancia Biztosító 2010-es eredménye a rendkívüli adó és a súlyos időjárási káresemények ellenére nyereséget mutat, köszönhetően különösen a hálózat hatékony értékesítési munkájának, a szakmai folyamatok továbbfejlesztésének és informatizálásának, valamint az adminisztratív költségek csökkentésének és stratégiai partnerünk, az OTP Bank fiókjai eredményes munkájának - áll a cég közleményében.
A Groupama Garancia Biztosító Magyar Számviteli Szabályok szerinti, előzetes, nem auditált eredménye 3, 474 milliárd forintot tett ki 2010-ben.
A társaság mérlegfőösszege 2009-hez viszonyítva 3 százalékkal, azaz 251,141 milliárd forintról 257,656 milliárd forintra növekedett. A saját tőke mértéke 27, 512 milliárd forint volt 2010-ben.
Öngondoskodás: dinamikus fejlesztések 2011-ben
A legutóbbi nyugdíjreform és a magyar lakosság demográfiai helyzete rávilágítanak arra, hogy a biztosítóknak fel kell hívniuk ügyfeleik figyelmét arra, hogy elő kell készíteniük a nyugdíjas éveiket, és gyorsan olyan biztosítási megoldásokat kell számukra kínálniuk, amelyek megfelelnek a megtakarítási lehetőségeiknek, és amelyek megfelelő kiegészítést jelentenek a kötelező nyugdíjrendszerek mellett. A biztosítóknak ahogy más európai országokban is, úgy Magyarországon is megfelelő tanácsadást kell nyújtaniuk már a legfiatalabb ügyfeleiknek is. Ennek megfelelően a Groupama Garancia Biztosító is olyan új termékek bevezetésén dolgozik, melyek fontos és megfelelő segítséget nyújtanak a váratlan helyzetekben vagy segítenek a meghatározott életcélok, például az idős kor anyagi biztonságának eléréséhez.
„Felelős vállalatként kiemelt feladatunk, hogy a családok, de már a legfiatalabbaknak is a figyelmét felhívjuk az öngondoskodás fontosságára. Egész Európa lakossága elöregszik, de Magyarországon az eltartók eltartottakhoz viszonyított aránya az egyik legalacsonyabb. Az ügyfeleink életmódjának megfelelő megoldást kell kínálnunk számukra, előtérbe helyezve a hosszú távú megtakarításaiknak megfelelő védelmet nyújtó lehetőségeket. Az új öngondoskodási termékekre irányuló fejlesztéseinket ezért kulcsfontosságúnak tekintjük” – mondta el Yann Ménétrier a Groupama Garancia Biztosító vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.