Heteken belül belül 8 megyeszékhelyen fogyasztóvédelmi tanácsadás is segíti a pénzügyi szolgáltatók ügyfeleit – jelentette be szerdán a PSZÁF sajtótájékoztóján Balogh László a felügyelet alelnöke. Az irodákban személyesen, telefonon és e-mailben fogadják a pénzügyi tárgyú megkereséseket és létrehoznak egy internetes pénzügyi tanácsadói fórumot
A PSZÁF tavaly december 17-én pályázatot írt ki egy nyolc városban, heti 20 órás nyitva tartás 20 munkatárssal működő irodahálózat létrehozására. A pályázatra két konzorcium jelentkezett, és közülük a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesülete nyerte el a 30 millió forintos díjazású feladatot.
Szász Károly, a PSZÁF elnöke a rendezvényen elmondta, hogy tavaly összesen 251 566 pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszt tettek az ügyfelek a szolgáltatókra, melyek közül csak1365 váltott ki felügyeleti intézkedés. A beadványokból 201 008 a szolgáltatókhoz, 50 558 a felügyelethez érkezett. Az utóbbiak közül 40 065 olyan kérdés volt, amelyet a bepanaszolt intézmény is megválaszolhatott volna. A fennmaradó 10493 beadványból 9128 olyan jogvita volt melyet a felügyeletnek hatáskör hiányában el kellett utasítania és csak 1365 beadvány alapján intézkedett a hatóság. Az említett nézeteltérések gyors és szakszerű rendezésére hozza létre békéltető testületet a felügyelet.
Július 1-én 25 alkalmazottal, köztük 7 háromfős tanáccsal kezdi meg működését a testület - mondta a Világgazdaságnak Nadrai Géza az intézmény januárban hat évre kinevezett elnöke. Tagjait a felügyelet a napokban keresi, az ügyeket háromtagú tanácsok rendezik majd, az adott ügyben eljáró tagokat nem a vitás felek keresik, hanem a testület elnöke jelöli ki. A tanácsok a bírósági eljárásoknál gyorsabban és olcsóbban tudják rendezni a fogyasztók és a szolgáltatók vitáit, ugyanis legfeljebb 90 napon belül állást kell foglalniuk.
A testülethez azok a fogyasztók fordulhatnak, akik a pénzügyi szolgáltatónál már megpróbálták ügyük rendezést. Ha a pénzügyi szervezet a panaszt elutasítja, akkor köteles arról a fogyasztót írásban értesíteni. Ezt követően a fogyasztó írásos kérelmére kezdődhet meg a testület eljárása, melynek során elsősorban egyezség létrehozását kell szorgalmazni a felek között. Egyezség hiányában kétféleképp folytatódhat az eljárás. Ha a pénzügyi szervezet aláveti magát az eljárás további részének, akkor a tanács kötelező határozatot hoz,. amely végrehajtható. Ha a szolgáltató erre nem hajlandó, akkor ajánlás születik, melynek megvalósítása nem kötelező, ám elfogadására ösztönözheti a szolgáltatót, hogy az ajánlás nyilvánosságra kerülhet. Az eljárásért nem kell fizetni, kötelező határozatnál azonban a vesztes félnek meg kell fizetnie a másik fél igazolt költségeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.