A lakossági, illetve a mikrovállalkozói gépjármű-finanszírozásban ugyanakkor a piaci szereplők szerint egyelőre nem várható a negatív tendencia megfordulása, sőt, az emelkedő olajárak tovagyűrűző hatása tovább fékezheti a növekedést.
Az átlagos futamidőt tekintve sincs komoly változás a gépjármű-finanszírozásban, vagyis a kockázatvállalási hajlandóság továbbra is alacsony. Februárban a 2–5 év közötti kihelyezések aránya újra 60 százalék fölé emelkedett, és a lízingcégek szerint a jelenlegi piaci környezet nem indokol lényeges elmozdulást ezek magas arányától. A kereslet erőteljesebb növekedésével és a kihelyezési feltételek enyhülésével ugyanakkor feltehető, hogy a valamivel hosszabb futamidejű konstrukciók részesülnek előnyben, az átlagár emelkedésével párosulva, de ez 2011 első fél évében nem tűnik reálisnak.
A lízingszövetség februári adatokon nyugvó összesítése szerint az átlagos önrész nagysága februárban 31,3 százalékot ért el, ami nagyjából megfelel 2010 átlagának. Ez ugyanakkor nem túlságosan meglepő, hiszen a kihelyezési feltételekben egyelőre nem tapasztalható enyhülés. Ez összefüggésben van azzal is, hogy a bankadó és a portfólió romló minősége miatt a bankok jövedelmezősége és tőkehelyzete egyre rosszabb. Nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a japán katasztrófa és az olajárakkal kapcsolatos félelmek rontják a nemzetközi befektetői hangulatot, ami közvetve növelheti a bankok forrásbevonási költségeit.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.