A D&B adatai szerint a június 1-jéig tartó egy év alatt vállalati ügyfélszámban a legjobban, több mint 35 százalékkal az FHB növekedett, melyet 24 százalékos bővülésével a Sopron Bank követ. Az FHB kiemelkedő növekedésében ugyanakkor szerepet játszott az Allianz Bank megvásárlása is. A top 10 közül az UniCredit produkált még a többi bankhoz képest jelentősebb ügyfélszámbővülést.
„A nagy vállalati ügyfélkör-növekedés a kockázatosság fokozódásával járhat, ezért a bővülési célok mellett jól irányított, átfogó, minőségi adatokon alapuló kockázatkezelés is szükséges” – mutatott rá a felmérés eredményei kapcsán Keleti József, a Dun & Bradstreet ügyvezető igazgatója. Az FHB-nál például a nagy növekedés jelentős kockázatemelkedéssel járt együtt, csakúgy, mint más jelentősen bővülő vagy összeolvadó pénzintézetnél, ahol egy „öröklött” ügyfélportfólió újragondolt és körültekintőbb kockázatkezelést igényel.
Az elmúlt egy évben nagy vállalati ügyfélkört vesztett a Commerzbank, az Axa Bank, a Banco Popolare és a Raiffeisen Bank is. Az utóbbi vállalati ügyfélszáma több mint 17 százalékot esett, míg a második legnagyobb „vesztes” ügyfélszámcsökkenése csupán 5 százalék körüli volt. A Raiffeisennél viszont egyértelműen az üzletpolitikából adódik a nagyszámú ügyfélvesztés – emeli ki a D&B –, mivel az elvesztett raiffeisenes cégek jóval kockázatosabbak voltak, mint a jelenlegi ügyfélportfólió.
A felmérés adatai szerint a hazai vállalatok 14,7 százalékának van egynél több bankszámlája. Az arány az elmúlt évben valamelyest csökkent, mivel tavaly még a cégek 16 százalékának volt kettő vagy több működő bankszámlája. Eggyel vagy kettővel a cégek 87,3 százaléka rendelkezik, azaz elenyésző azon vállalatok, társas vállalkozások száma, amelyek három vagy annál több bankszámlát működtetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.