A válság hatására a lakossági banki ügyfelek racionalizálták a banki költéseiket – számol be az OTP Bank és a Budapest Bank is –, ennek tudható be, hogy bár a bankkapcsolattal rendelkező ügyfelek száma nem csökkent az elmúlt években, az egyes kliensek egyre kevesebb számlát vezetnek a bankoknál. A korábban több hitelintézetben is számlát tartó ügyfelek ma jellemzően egy-két banknál vezetnek már csak folyószámlát.
Ezek után nem meglepő, hogy a hitelintézetek sorra indítják azokat az akcióikat, amelyekkel igyekeznek számlavezető ügyfeleket szerezni maguknak. Az Erste például fizet azoknak, akik újonnan nyitnak számlát a banknál és oda utaltatják a fizetésüket: az Erste 15 ezer forintot jóváír a számlájukon, és még a közüzemi számlák díjából is átvállal 5 százalékot. Az UniCreditnél ingyenes számlavezetést kínálnak az új klienseknek három hónapon át, ha legalább havi 50 ezer forintos jóváírás érkezik a számlákra.
Több banknál is úgy látják: nincs szükség ilyen akciókra, hiszen állandó ajánlatként szerepelnek a kínálatukban az olyan számlacsomagok, amelyeknek a számlavezetési díja nulla forint. Ez a terméktípus egyre elterjedtebb a hazai hitelintézetek körében, ami nem véletlen, hiszen az ügyfelek jellemzően a havi jellegű költségek és az ATM-használat díjai alapján választják ki a számukra megfelelő hitelintézetet.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.